Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

ΔΟΥ Περιστερίου: Έβαλε Τέλη Κυκλοφορίας σε υβριδικό ΙΧ

Μετά την αποκάλυψη του Newsauto.gr σχετικά με εφοριακό στο Μπραχάμι που χρέωσε με Τέλη Κυκλοφορίας ιδιοκτήτη υβριδικού οχήματος φαίνεται πως το ίδιο ακριβώς συνέβη και με άλλο κάτοχο που έχει το ίδιο ακριβώς υβριδικό αυτοκίνητο στην εφορία Περιστερίου.

Όπως μπορείτε και εσείς να διακρίνεται στα έγγραφα που δημοσιεύει το Newsauto.gr το αυτοκίνητο αφορά σε ένα Honda Civic Hybrid με 1η Άδεια Κυκλοφορίας στην Ελλάδα στις 18 Οκτωβρίου του 2010 και σύμφωνα με την νομοθεσία ο ιδιοκτήτης του δεν πρέπει να καταβάλλει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Ωστόσο η εφοριακός στη Δ.Ο.Υ. Περιστερίου όπως αποδείχθηκε είχε διαφορετική άποψη και ο ιδιοκτήτης του Honda Civic Hybrid πλήρωσε ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ύψους 135 ευρώ!

Ο ιδιοκτήτης μετά από την ανάγνωση του θέματος στο Newsauto.gr αντιλήφθηκε πως έχει πέσει και εκείνος θύμα της εφορίας Περιστερίου και επικοινώνησε και με τον άλλον ιδιοκτήτη του υβριδικού οχήματος που άλλη εφορία τον χρέωσε με Τέλη Κυκλοφορίας ώστε να κινηθούν από κοινού μαζί εναντίον της φορολογικής διοίκησης.

Πάντως η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη και ορίζει ότι τα υβριδικά οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως τις 31/10/2010 και με κινητήρες κάτω των 1.549 κ.εκ. απαλλάσσονται των Τελών Κυκλοφορίας!

Ωστόσο κάποιοι εφοριακοί αγνοούν την νομοθεσία και χρέωσαν τους ιδιοκτήτες υβριδικών μοντέλων με Τέλη Κυκλοφορίας αντίστοιχα με εκείνα που έχουν οχήματα με βενζινοκινητήρες που έχουν κυβισμό έως 1.357 κ.εκ.

Τι ορίζει ο νόμος

Η νομοθεσία αναφορικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκιξνήτων και ειδικότερα του άρθρου 46 του ν.4410/2016(141Α ́)αναφέρει:

«Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον ΟΔΔΥ και τίθενται σε κυκλοφορία ως ΙΧ, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία ταξινόμησής τους σε Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών.

Ειδικά προκειμένου για ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα και ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον ΟΔΔΥ, αυτά απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Β. Σύμφωνα με την παρ. 2 του ιδίου άρθρου, ισχύουν τα ακόλουθα:

Τα υβριδικά Επιβατικά αυτοκίνητα Δημοσίας Χρήσης (ΤΑΞΙ), κυλινδρισμού κινητήρα έως 1929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τα υβριδικά Επιβατικά αυτοκίνητα Δημοσίας Χρήσης (ΤΑΞΙ), κυλινδρισμού κινητήρα άνω των 1929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, έως την 31.10.2010, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμιση των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.

Τα υβριδικά Επιβατικά αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τα υβριδικά Επιβατικά αυτοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.

Για όλα τα παραπάνω υβριδικά οχήματα, ανεξάρτητα κυλινδρισμού κινητήρα, που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, από την 1.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα αν αυτά είναι ιδιωτικής ή δημοσίας χρήσης οχήματα.

Τα Επιβατικά ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα Ιδιωτικής και Δημοσίας χρήσης, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τα οχήματα αυτά, εφόσον ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, από την 1.11.2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα αν αυτά είναι ιδιωτικής ή δημοσίας χρήσης οχήματα.»

(του Γιώργου Ανδρή, newsauto.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα