Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Η μείωση των εκπομπών ρύπων απειλεί την αυτοκινητοβιομηχανία

Ιδιαίτερα προβληματισμένος εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen (VW), Χέρμπερτ Ντίες, ο οποίος προειδοποίησε ότι η εταιρεία του έχει μόνον 50% πιθανότητες να επιβιώσει και να κυριαρχήσει στην αγορά την επόμενη δεκαετία. Για να το αποφύγει αυτό, πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες αυστηρότερες ρυθμίσεις των εκπομπών ρύπων και τις διατάξεις για τον περιορισμό της χρήσης των παλαιότερων ντιζελοκίνητων οχημάτων στις ευρωπαϊκές πόλεις. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Handelsblatt, ο κ. Ντίες χαρακτήρισε «σχεδόν υστερική» τη δημόσια συζήτηση, η οποία διεξάγεται στη Γερμανία για τα όρια εκπομπών ρύπων.

Δικαιολογία

Αναλυτές επισημαίνουν ότι με τη δήλωσή του αυτή ο Χέρμπερτ Ντίες ουσιαστικά δικαιολογεί την εταιρεία του, που πουλάει ρυπογόνα οχήματα. Χθες, πάντως, οι γερμανικές αρχές επέβαλαν υψηλότατο πρόστιμο 800 εκατ. ευρώ στην Audi, σε μία από τις θυγατρικές του ομίλου Volkswagen λόγω παραβιάσεων στις εκπομπές ρύπων. Το πρόστιμο αποφασίστηκε, επειδή αποδεικνύονται ιδιαίτερα ρυπογόνοι οι εξακύλινδροι και οκτακύλινδροι κινητήρες των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της.

Στις αρχές Οκτωβρίου η VW απομάκρυνε τον επικεφαλής της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ, ο οποίος ανακρίνεται για ενδεχόμενη ανάμειξή του στο σκάνδαλο Ντίζελγκεϊτ. Εν τω μεταξύ, χθες και η σουηδική Volvo προειδοποίησε ότι πιθανώς ορισμένοι κινητήρες στα φορτηγά και τα λεωφορεία της να εκπέμπουν διοξείδιο του θείου υπεράνω των επιτρεπόμενων ορίων.

Ηταν πολύ χαρακτηριστική η φράση του επικεφαλής της VW, Χέρμπερτ Ντίες. «Εάν δεν προσαρμοστούμε στις επιταγές της εποχής, ο κλάδος θα παρακμάσει και θα χαθούν θέσεις εργασίας», τόνισε. «Αρκεί να δούμε τι συνέβη σε πρώην κραταιά κέντρα της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως το Ντιτρόιτ στις ΗΠΑ (έδρα των Ford, GM & Chrysler) και το Τορίνο στην Ιταλία (έδρα της Fiat)». Το ποιο θα είναι το μέλλον για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτυπώνεται στα σημερινά στοιχεία. Σύμφωνα με την VDA, την ένωση των εταιρειών του κλάδου, μία απαγόρευση κυκλοφορίας στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030 θα θέσει σε κίνδυνο περισσότερες από 600.000 θέσεις εργασίας. Από αυτές οι σχεδόν 436.000 θα είναι σε αυτοκινητοβιομηχανίες και στους προμηθευτές τους.

Αναφερόμενος στις πιο αυστηρές διατάξεις για την ατμοσφαιρική ρύπανση, που προκαλούν τα συμβατικά οχήματα, ο κ. Ντίες τόνισε ότι αυτές ίσως θέσουν ορισμένες εταιρείες εκτός αγοράς. Κι αυτό γιατί δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αλλαγές που πρέπει να κάνουν για να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση. Εξαιτίας της επιδείνωσης της κλιματικής αλλαγής, οι ευρωβουλευτές ζητούν να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων κατά 35% έως το 2030 – ο στόχος είναι υψηλότερος από εκείνον που είχε επισήμως ζητήσει το Βερολίνο.

Τώρα, εάν υποτεθεί ότι ο στόχος οριστεί στο 30% έως το 2030, τότε η VW πρέπει στα 100 αυτοκίνητα, που θα πουλάει, τα 30 να είναι ηλεκτρικά. Εάν ο στόχος οριστεί στο 40%, τότε πρέπει στα 100 νέα οχήματα τα 50 να κινούνται με μπαταρίες. Η δε μετατόπιση από τη συμβατική αυτοκίνηση στην ηλεκτροκίνηση θα αφαιρέσει 14.000 θέσεις εργασίας από την VW έως το 2020. «Η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί λιγότερο χρόνο, ενώ θα υπάρξει και μεταφορά θέσεων εργασίας εκτός Ευρώπης στις εταιρείες κατασκευής μπαταριών», τονίζει, τέλος, ο Χέρμπερτ Ντίες.

(Reuters, Καθημερινή)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα