Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Χρ. Κολώνας: Ποιοι μοιράστηκαν προμήθειες 650 εκατ. ευρώ της ΔΕΗ

Τα αποτελέσματα μεγάλων διαγωνισμών της ΔΕΗ για την προμήθεια μαζούτ, ντίζελ, φυσικού αερίου αλλά και για ταχυδρομικές υπηρεσίες παρουσίασαν στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Μανόλης Παναγιωτάκης και αρμόδια στελέχη της.

Το συνολικό ύψος των συγκεκριμένων προμηθειών ανήλθε κοντά στα 650 εκ. ευρώ και αφορούν την κάλυψη των προαναφερόμενων αναγκών του ομίλου για το 2019.

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια συνολικών ποσοτήτων 890.000 ΜΤ (Μετρικών Τόνων) μαζούτ ήταν εκείνος που προσέλκυσε επτά μεγάλους οίκους από τον κλάδο των πετρελαιοειδών και του trading, διεθνώς.

Πιο συγκεκριμένα στο διεθνή ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό που διενεργήθηκε με ηλεκτρονική διαδικασία σε τρία στάδια (τυπικών και τεχνικών στοιχείων, αρχικών οικονομικών προσφορών και best & final οικονομικών προσφορών) έλαβαν μέρος οι VITOL S.A., B.B. ENERGY (GULF) DMCC, SHELL TRADING ROTTERDAM BV, SK ENERGY EUROPE, PETROINEOS TRADING LTD, MOTOR OIL (HELLAS) CORINTH REFINERIES S.A. και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.

Η ΔΕΗ προμηθεύεται μαζούτ με περιεκτικότητα σε θείο έως 1% για τη λειτουργία των νησιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής. Από τους 890.000 τόνους οι 240.000 αφορούν στην τροφοδοσία του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού (ΑΗΣ) Αθερινόλακκου στην Κρήτη, με απευθείας παράδοση και οι 650.000 τόνοι αφορούν τα υπόλοιπα νησιά. Οι τελευταίες ποσότητες παραδίδονται από τον προμηθευτή στους αποθηκευτικούς χώρους του ΑΗΣ Λαυρίου και από κει αυτές προωθούνται με χρονοναυλωμένα από τη ΔΕH δεξαμενόπλοια στα νησιά.

Τελικά από τους προαναφερόμενους επτά οίκους, οικονομικές προσφορές κατέθεσαν οι πέντε, πλην των ΕΛ.ΠΕ και της SK ENERGY EUROPE.

Μειοδότες αναδείχθηκαν η VITOL για την προμήθεια του ΑΗΣ Λαυρίου και η PETROINEOS TRADING για τον ΑΗΣ Αθερινόλακκου.

Το συνολικό κόστος της προμήθειας μαζούτ για το έτος 2019 εκτιμάται σε συνολικά 318 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το τίμημα που έδωσαν οι δύο εταιρίες ήταν υψηλότερο κατά περίπου 9,45 εκατ. δολ. από πέρυσι. Οι υψηλότερες προσφορές αποδίδονται στις επικείμενες αλλαγές των καυσίμων ναυτιλίας και συγκεκριμένα της κατάργησης από την 1η Ιανουαρίου του 2020, της χρήσης μαζούτ υψηλού θείου 3,5% και της υποχρέωσης για χρήση μαζούτ με περιεκτικότητα σε θείο 0,5%.

Χαμηλότερος ήταν ο ανταγωνισμός για το διαγωνισμό προμήθειας ντίζελ ποσοτήτων άνω των 330.000 χιλιόλιτρων. Πρόκειται για ντίζελ με περιεκτικότητα σε θείο 10 ppm για τις ανάγκες των νησιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής και την εκκίνηση των λιγνιτικών μονάδων της ηπειρωτικής χώρας.

Στο διεθνή, ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό που διενεργήθηκε με ηλεκτρονική διαδικασία έλαβαν μέρος τρεις οίκοι: ΕΚΟ ΑΒΕΕ, MOTOR OIL και AEGEAN OIL S.A.Οικονομικές προσφορές κατέθεσαν οι δύο πρώτες από τις τρεις εταιρίες και μειοδότης αναδείχθηκε η ΕΚΟ. Το συνολικό κόστος της προμήθειας ανήλθε σε 275,4 εκατ. ευρώ.

Φυσικό αέριο

Στις δημοπρασίες για την απόκτηση ποσοτήτων φυσικού αερίου, συμμετείχε για πρώτη φορά η ΔΕH. Πρόκειται για διαγωνισμούς που υποχρεωτικά διενεργεί η ΔΕΠΑ στο πλαίσιο των μέτρων που έχει αναλάβει για το άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου. Έτσι απέκτησε έναντι 37,9 εκατ. ευρώ ποσότητα 1.595.145 Μεγαβατωρών. Η ΔΕΗ μέσω της δημοπρασίας εξοικονόμησε περίπου 470.000 ευρώ σε σχέση το αντίστοιχο κόστος που θα προέκυπτε με βάση της μακροχρόνια σύμβαση προμήθειας που έχει με τη ΔΕΠΑ. Η δημόσια εταιρία ηλεκτρισμού προμηθεύεται φυσικό αέριο για τις ανάγκες των μονάδων της αλλά και για τη δραστηριοποίηση της στη λιανική αγορά.

Η ετήσια κατανάλωση της ανέρχεται σε 15,7 εκατ. Μεγαβατώρες, ενώ για το 2019 η μέγιστη ετήσια συμβατική ποσότητα που μπορεί να παραληφθεί από αυτήν ανέρχεται σε 11,7 εκατ. Μεγαβατώρες. Έτσι χρειάστηκε πρόσθετες ποσότητες 3,9 εκατ. για το 2019 εκ των οποίων ποσότητα 1,5 εκατ. Μεγαβατωρών τις χτύπησε στη δημοπρασία.

Ταχυδρομικές υπηρεσίες

Έναν ακόμη μεγάλο διαγωνισμό διενήργησε η ΔΕH και αφορά στην ανάθεση των ταχυδρομικών της υπηρεσιών για την αποστολή 44 εκατομμυρίων λογαριασμών ρεύματος ετησίως.

Στο διαγωνισμό κατέβηκαν τα ΕΛΤΑ και η ACS AEE, αλλά η προσφορά της δεύτερης απορρίφθηκε ως τεχνικά μη αποδεκτή, καθώς ο αριθμός των καταστημάτων της δεν καλύπτει το 95% των δήμων. Με τίμημα 19,1 εκατ. ευρώ οι ταχυδρομικές υπηρεσίες ανατέθηκαν στα ΕΛΤΑ.

(euro2day.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα