Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Χ. Φλουδόπουλος: Μυτιληναίος - Τι σημαίνει η απόκτηση του 100% της Μ&Μ Gas

Μια συνεργασία που ξεκίνησε κάτω από ειδικούς σκοπούς και συνθήκες οδηγείται στη λύση της και όπως έγινε γνωστό χθες από την πλευρά της Motor Oil, ο όμιλος θα παραχωρήσει το ποσοστό που διαθέτει στην εταιρεία M&M Gas στη Μυτιληναίος. 

"Φεύγει το ένα Μ” είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΜΟΗ Π. Τζαννετάκης, "από την εταιρεία η οποία τον Μάρτιο του 2010 ήταν η πρώτη που έφερε μετά από μεγάλη αναστάτωση και διαμάχη, ιδιωτικό φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας. Μέχρι τότε ο τερματικός σταθμός LNG του ΔΕΣΦΑ, αποτελούσε άβατο για τους ιδιώτες της αγοράς, ενώ για να έρθει το φορτίο το 2010 είχε προηγηθεί μια αποτυχημένη προσπάθεια στα τέλη του 2009, όταν με την περίφημη ‘ναυμαχία της Ρεβυθούσας’ εμποδίστηκε να εκφορτωθεί το ιδιωτικό LNG στο terminal. Στην πορεία βέβαια υπήρξε δικαστική δικαίωση και επιδικάστηκαν αποζημιώσεις για τη ζημιά από την καταστρατήγηση της ευρωπαϊκής και της ελληνικής νομιμότητας". 

Σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις στη Μ&Μ, να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί τυπικά η αλλαγή του status κάτι που αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες με τις επίσημες ανακοινώσεις των δύο εμπλεκόμενων μερών. Όπως τόνισε πάντως ο κ. Τζαννετάκης και συνάγεται και από τις δύο πλευρές, η απόφαση ήταν αμοιβαία, ενώ οι δύο εταιρείες συνεχίζουν κανονικά τη συνεργασία τους στην ηλεκτροπαραγωγή και την κοινή εταιρεία Κόρινθος Power. Ο ίδιος σημείωσε ότι η πλευρά της Μυτιληναίος επιδίωξε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της M&M Gas.

Η απόφαση αυτή της Μυτιληναίος, είχε ουσιαστικά προδιαγραφεί στην τελευταία γενική συνέλευση της εισηγμένης, από τον ίδιο τον Ε. Μυτιληναίο, ο οποίος μάλιστα είχε κάνει ειδική μνεία στα γεγονότα της Ρεβυθούσας και στο άνοιγμα της αγοράς. Σήμερα καταναλώνουμε το 1/3 του αερίου της ελληνικής αγοράς, για εμάς το φυσικό αέριο είναι ό,τι το αίμα για τον οργανισμό και επομένως το κόστος είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής μας να εξασφαλίζουμε όσο το δυνατό πιο ανταγωνιστικό αέριο, είχε πει τον Ιούνιο ο κ. Μυτιληναίος, ανακοινώνοντας μάλιστα ότι η Μυτιληναίος θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα φέρει στην Ελλάδα υγροποιημένο φυσικό αέριο από τον μεγαλύτερο προμηθευτή LNG στον κόσμο την Qatar Gas. 

Πράγματι, το φορτίο του καταριανού αερίου ήρθε στη Ρεβυθούσα στα τέλη Ιουλίου, ανοίγοντας ακόμη περισσότερο τη βεντάλια των προμηθευτών και ενισχύοντας τη ρευστότητα συνολικά της ελληνικής αγοράς αερίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Μυτιληναίος έχει υπογράψει σύμβαση πλαίσιο με την Qatar Gas για την προμήθεια και άλλων φορτίων.

Επιπλέον του αερίου της Qatar Gas, η Μυτιληναίος έχει επίσης ανακοινώσει ότι εισάγει ποσότητες αερίου από αγωγό απευθείας από τη ρωσική Gazprom ενώ συζητά και με άλλον μεγάλο παίκτη της ενεργειακής αγοράς, μια συνεργασία που ενδεχομένως να συνδέεται και με την εν εξελίξει αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ.

Το παζλ των κινήσεων που έχουν ανακοινωθεί (Qatar Gas, Gazprom) αλλά και των διεργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη (συζητήσεις με μεγάλο παίκτη της ενέργειας) συμπληρώνεται με την απόφαση της Μυτιληναίος να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της M&M Gas, η οποία πλέον θα αποτελέσει τον 100% θυγατρικό βραχίονα δραστηριοποίησης στον κλάδο του φυσικού αερίου. 

Σημειώνεται ότι η Μυτιληναίος μαζί με τη ΔΕΗ είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής αερίου, διαθέτοντας 3 μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, ενώ έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της για κατασκευή νέας μονάδας 600MW. Με την κατασκευή της νέας μονάδας οι ανάγκες της Μυτιληναίος σε αέριο αναμένεται να φτάσουν σε 2,5  δισ. κυβικά μέτρα από 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως που είναι σήμερα. 

(capital.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα