Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Χ. Φλουδόπουλος: ΔΕΗ-ΕΛΤΑ - Γιατί επελέγησαν τα ΕΛΤΑ έναντι της ACS για τη σύμβαση των 19 εκατ.

Ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο κατέβηκαν τα ΕΛΤΑ στο διαγωνισμό για τη μεγάλη σύμβαση ανάθεσης των ταχυδρομικών υπηρεσιών της ΔΕΗ. Όπως αποκαλύφθηκε χθες στη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της βουλής, η διακήρυξη του διαγωνισμού είχε ως βασική απαίτηση ότι θα πρέπει να καλύπτεται με καταστήματα το 95% των Καλλικρατικών Δήμων της χώρας. Έτσι η δεύτερη εταιρεία που προσήλθε στο διαγωνισμό η ACS τέθηκε εκτός διαδικασίας και η ανάθεση πήγε στα ΕΛΤΑ.

Πάντως είναι γεγονός ότι ο συγκεκριμένος όρος του διαγωνισμού, αν και νόμιμος (η ACS δεν υπέβαλε προσφυγή), στέρησε τη δυνατότητα στη ΔΕΗ να ενισχύσει τον ανταγωνισμό και ενδεχομένως να πετύχει ακόμη καλύτερους όρους. Σε κάθε περίπτωση, η ανάθεση που εγκρίθηκε χθες από την επιτροπή της βουλής έγινε με καλύτερους όρους από πέρυσι, έναντι συνολικού ενδεικτικού τιμήματος 19,14 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε κόστος 4,3 ευρώ ανά δεκάδα φακέλων λογαριασμών (για 44 εκατ. λογαριασμούς) και σε 2,229147 ευρώ ανά δεκάδα ομαδικών επιστολών (για 1 εκατ. επιστολές).

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, η ΔΕΗ έχει ήδη συμφωνήσει και εγκρίνει στο ΔΣ συμφωνία διευθέτησης της οφειλής των ΕΛΤΑ προς τη ΔΕΗ. Έτσι με τη νέα ανάθεση αλλά και με τη συμφωνία ΔΕΗ ΕΛΤΑ το επόμενο διάστημα θα "σβηστεί” πλήρως η οφειλή και θα οδηγηθούν σε πλήρη εξομάλυνση οι σχέσεις των δύο ΔΕΚΟ, που είχαν δοκιμαστεί πέρυσι, όταν τα ΕΛΤΑ παρακρατούσαν χρήματα που εισέπρατταν από το δίκτυο των καταστημάτων τους για λογαριασμούς της ΔΕΗ.

"Παύει να υπάρχει αυτή η εκκρεμότητα με τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ, θέλω να συγχαρώ τη νέα διοίκηση γιατί εδώ και πολλούς μήνες, σχεδόν ένα χρόνο ανταποκρίνονται με συνέπεια και αποδίδουν καθημερινά τις εισπράξεις της ΔΕΗ” ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ. 

Φυσικό αέριο - Πετρέλαιο

Εκτός όμως από την ανάθεση στα ΕΛΤΑ χθες εγκρίθηκαν από τη βουλή και δύο άλλοι διαγωνισμοί που αφορούν σε προμήθειες φυσικού αερίου και πετρελαίου. 

Για το φυσικό αέριο, η ΔΕΗ συμμετείχε στην 5η ετήσια δημοπρασία της ΔΕΠΑ για τη φετινή χρήση (2019) εξασφαλίζοντας 1.595.145 MWh που αντιστοιχούν περίπου στο 10,1% των συνολικών εκτιμώμενων αναγκών της εταιρείας για το 2019 (15.726.101 MWh). Η τιμή που εξασφάλισε η ΔΕΗ ήταν 27,26 δολάρια/MWh, με το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 37,927 εκατ. ευρώ. Από την προμήθεια αυτή η ΔΕΗ εξασφάλισε όφελος 469,61 χιλ. ευρώ σε σχέση με την τιμή προμήθειας που προβλέπεται στη μακροχρόνια σύμβαση προμήθειας αερίου από τη ΔΕΠΑ.

Αντίθετα οι προμήθειες μαζούτ και ντίζελ έγιναν σε υψηλότερες τιμές λόγω συνθηκών της αγοράς. Η ΔΕΗ έκανε χωριστούς διαγωνισμούς έναν για το μαζούτ που προορίζεται για το σταθμό του Αθερινόλακκου στην Κρήτη αλλά και για άλλες μονάδες στα νησιά που τροφοδοτούνται με δεξαμενόπλοια της ΔΕΗ που ξεκινούν από το Λαύριο, και έναν για το ντίζελ  που χρησιμοποιείται σε μονάδες του διασυνδεδεμένου συστήματος, για τον εξοπλισμό των ορυχείων αλλά και μικρές ποσότητες λοιπών καυσίμων. 

Ο πρώτος διαγωνισμός για το μαζούτ (650 χιλ μτ για το Λαύριο και 240 χιλ μτ για τον Αθερινόλακκο) κατέληξε στις εταιρείες Vitol (για το Λαύριο) και Petroineos (για τον Αθερινόλακκο) με τίμημα αυξημένο κατά 9,45 εκατ. δολάρια σε σχέση με το 2018, εξέλιξη που αποδίδεται στο νέο κανονισμό για τα ναυτιλιακά καύσιμα που έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει τις τιμές στα προϊόντα πετρελαίου.

Το συνολικό κόστος της προμήθειας μαζούτ χωρίς δασμούς (40 εκατ. ευρώ) και ΦΠΑ έφτασε τα 333,45 εκατ. δολάρια (278 εκατ. ευρώ)

Ο δεύτερος διαγωνισμός κατέληξε στην εταιρεία ΕΚΟ με συνολικό κόστος 140 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται φόροι και δασμοί (135,4 εκατ. ευρώ) αλλά και ο ΦΠΑ. 

Το συνολικό κόστος προμήθειας πετρελαίου πάντως είναι μειωμένο για τη ΔΕΗ καθώς οι ποσότητες που αγοράζονται είναι μικρότερες. Αυτό οφείλεται στη διασύνδεση των Κυκλάδων που μειώνει τις ανάγκες για υγρά καύσιμα. Η εξοικονόμηση που προκύπτει σύμφωνα με τη διοίκηση της ΔΕΗ είναι της τάξης των 65 εκατ. ευρώ. 

(capital.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα