Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Με επιτυχία λειτουργεί τοπική αγορά blockchain με φωτοβολταϊκά σε γειτονιά της Ελβετίας

Ξεκίνησε η λειτουργία μιας αγοράς με βάση το blockchain για φωτοβολταϊκά στο Σεντ Γκαλέν της Ελβετίας.

Όπως αναφέρει το PV-Magazine, κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες του Φεβρουαρίου, 37 νοικοκυριά και ένα ΚΑΠΗ συμμετείχαν και προμηθεύτηκαν το ένα τέταρτο του ηλεκτρισμού τους από τους γείτονές τους που διαθέτουν εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά.

Κατά τις ηλιόλουστες ημέρες, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 37% και πάνω από το 32% της παραγόμενης ενέργειας πωλήθηκε στην περιοχή, καθώς αυτοκαταναλώθηκε το μισό και το 18% κατευθύνθηκε στο κεντρικό δίκτυο.

Το όνομα της νέας αυτής αγοράς είναι “Quartierstrom” και έχει τη στήριξη του υπουργείου ενέργειας της χώρας, ενώ διευθύνεται από ελβετικά πανεπιστήμια και εταιρείες. Στόχος είναι να γίνει μια δοκιμαστική λειτουργία ενός έτους ώστε να διαμορφωθεί ένα βιώσιμο παράδειγμα για την τοπική πώληση της ηλιακής ενέργειας.

Μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων διαθέτει φωτοβολταϊκά και οι υπόλοιποι μπορούν να αγοράσουν ενέργεια από φ/β των γειτόνων τους.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους του έργου, οι prosumers εξασφαλίζουν μεγαλύτερα έσοδα από την πώληση του ρεύματος σε κοντινή απόσταση παρά από την πώλησή του στο δίκτυο. Οι καταναλωτές ενδιαφέρθηκαν για να κάνουν εμπόριο, καθώς θα εξασφάλιζαν χαμηλότερη τιμή με τον τρόπο αυτό παρά από την εταιρεία ηλεκτρισμού.

Οι συναλλαγές λαμβάνουν χώρα άμεσα μεταξύ των συμμετεχόντων και χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα, οι παραγωγοί θέτουν μια ελάχιστη τιμή και οι καταναλωτές μια μέγιστη. Προκειμένου να γίνει αυτό εφικτό, εγκαταστάθηκαν έξυπνοι μετρητές και λογισμικό blockchain στα νοικοκυριά της περιοχής, οι οποίοι εκδίδουν προσφορές κάθε 15 λεπτά και υπολογίζουν ποιος θα λάβει πόση ενέργεια.

Το σύστημα είναι σταθερό και η αγορά λειτουργεί”, δήλωσε ο Αρν Μίου του εργαστηρίου Bosch IoT στο πανεπιστήμιο Σεντ Γκαλέν, το οποίο αναπτύσει το σ΄πυστημα με τη βοήθεια του εργαστηρίου Bits to Energy του πολυτεχνείου της Ζυρίχης. “Μας εξέπληξε το πόσο συχνά έμπαιναν οι συμμετέχοντες στην πλατφόρμα για να αναπροσαρμόσουν τα τιμολογιακά σήματα ή να δουν τα εμπορικά στοιχεία”, πρόσθεσε.

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα