Skip to main content
Menu
English edition

Σε βάθος 4250 μέτρων θα φτάσει το τρυπάνι της TOTAL στο τεμάχιο 11 της κυπριακής ΑΟΖ

Σε βάθος 4250 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας θα κατέβει το τρυπάνι της TOTAL στο τεμάχιο 11 της κυπριακής ΑΟΖ στο πλαίσιο της ερευνητικής γεώτρησης που θα διενεργήσει η εταιρεία με την επωνυμία «Ονησίφορος».
 Ως γνωστό η TOTAL προγραμματίζει να ξεκινήσει την ερευνητική γεώτρηση στο οικόπεδο 11 εντός των δύο πρώτων βδομάδων του Ιουλίου και σε περίπτωση που τα αποτελέσματα της γεώτρησης είναι θετικά θα προχωρήσει και σε δεύτερη γεώτρηση αξιολόγησης.
 Η ερευνητική γεώτρηση που φέρει την επωνυμία «Ονησίφορος» West-1 (OW-1) θα είναι ένα κατακόρυφο φρεάτιο σε 1.698 m ύδατος. Η δεξαμενή στόχος (αέριο) βρίσκεται στο στρώμα της Μειόκαινου σε -4250 m πραγματικό κατακόρυφο βάθος / μέση στάθμη της θάλασσας (TVD / MSL). 
 Μετά την εργασία καταγραφής  και του κατακόρυφου σεισμικού προφίλ (VSP)  το OW-1 θα σφραγισθεί και θα εγκαταλειφθεί. Το πρόγραμμα γεώτρησης για το OW-1 θα διαρκέσει περίπου 50 ημέρες στην περίπτωση ξηράς οπής, και 72 ημέρες στην περίπτωση ανακάλυψης. Η κινητοποίηση και η επανεγκατάσταση του πλωτού γεωτρύπανου θα χρειαστεί ακόμη 12 ημέρες συνολικά.
 Οι εργασίες γεώτρησης θα υποστηρίζονται από μια βάση υλικοτεχνικής υποστήριξης στο λιμάνι Λεμεσού. Οι εγκαταστάσεις στη βάση θα περιλαμβάνουν:
 

  • χώρο αποθήκευσης σωλήνων
  • αποθήκευση - εσωτερική αποθήκευση, συμπεριλαμβανομένης της προσωρινής αποθήκευσης χημικών
  • μια προβλήτα
  • μία εγκατάσταση ανάμιξης υγρών γεώτρησης και χώρο αποθήκευσης υγρών γεώτρησης
  • χώρους για γραφεία, οχήματα, διαλογή, εμπορευματοκιβώτια, μεταφοράς και διέλευσης αποβλήτων (χωρίς επεξεργασία αποβλήτων).
  • Η βάση υλικοτεχνικής υποστήριξης θα βρίσκεται στις υπάρχουσες διαθέσιμες λιμενικές εγκαταστάσεις. Ένας ανάδοχος έργου θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει τη βάση υλικοτεχνικής υποστήριξης.
     

 Υποστήριξη των εργασιών γεώτρησης από τρία σκάφη
 Όπως αναφέρει σχετική έκθεση της TOTAL, τρία σκάφη θα υποστηρίξουν τις εργασίες γεώτρησης από τη βάση υλικοτεχνικής υποστήριξης. Ένα σκάφος υποστήριξης θα βρίσκεται σε μόνιμη βάση στο χώρο της γεώτρησης, παρέχοντας ασφάλεια. Τα άλλα δύο πλοία θα μεταφέρουν προμήθειες, υλικά, εξοπλισμό και απόβλητα μεταξύ του πλωτού γεωτρύπανου και της βάσης υλικοτεχνικής υποστήριξης. 
 Υπολογίζεται ότι θα απαιτούνται οκτώ δρομολόγια μετ' επιστροφής ανά εβδομάδα. Η μεταφορά του προσωπικού με ελικόπτερο θα γίνεται από το Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας, με εκτιμώμενα έξι δρομολόγια μετ 'επιστροφής ανά εβδομάδα.
 Τα μη-υδατικά θρύμματα των γεωτρήσεων, τα οποία παράγονται κατά τη γεώτρηση των κατώτερων τμημάτων του OW-1, θα επεξεργάζονται και θα απορρίπτονται σε μια εγκατάσταση διαχείρισης αποβλήτων η οποία λειτουργεί από την Innovating Environmental Solutions Center (IESC) 10 χλμ βορειοδυτικά του λιμανιού της Λεμεσού. Τα μη-υδατικά ρευστά γεώτρησης θα διαχωρίζονται από τα θρύμματα επί του πλωτού γεωτρύπανου, χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό ελέγχου στερεών του σκάφους και θα επαναχρησιμοποιηθούν στο επόμενο τμήμα της οπής. Στο τέλος της καμπάνιας γεωτρήσεων το υπόλοιπο υγρό γεώτρησης θα σταλεί στην ακτή για να επαναχρησιμοποιηθεί σε μελλοντικά έργα. (Κώστας Μηλικούρης, Energy News)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A