Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Η ΕΕ άνοιξε την πόρτα για το «βρώμικο» πετρέλαιο του Καναδά

Το πετρέλαιο που εξάγεται από την ασφαλτούχο άμμο είναι πολύ πιο ρυπογόνο από τους συμβατικούς υδρογονάνθρακες. Αλλά η απόφαση της ΕΕ να αλλάξει τον τρόπο ταξινόμησης των καυσίμων είναι μια καλή είδηση για τις καναδικές εξαγωγές και κακά νέα για το περιβάλλον. 

Αναλύοντας το θέμα, το EurActiv αναφέρει:

"Το πετρέλαιο άμμου είναι το πιο ρυπογόνο από όλα τα ορυκτά καύσιμα. Το μείγμα, που εναποτίθεται στην επιφάνεια της γης, είναι 100 φορές πιο παχύρρευστο και πυκνό από το συμβατικό πετρέλαιο. Ωστόσο, από τον Δεκέμβριο του 2014, η ασφαλτούχος άμμος, η οποία προέρχεται κυρίως από την Αλμπέρτα στον Καναδά, δεν χαρακτηρίζεται πλέον από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ιδιαίτερα επιβλαβής για το περιβάλλον. Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών της CETA μεταξύ του Καναδά και της ΕΕ. Το βρώμικο πετρέλαιο έχει πλέον μια καθαρή ετικέτα.

Όλα ξεκίνησαν το 2009, όταν οι ευρωβουλευτές αποφάσισαν να μειώσουν τις εκπομπές των μεταφορών κατά 6% μέχρι το 2020. Το 2011, για να περιοριστεί η κατανάλωση πετρελαίου από άμμο πίσσας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή της έδωσε μια τιμή πέντε φορές υψηλότερη από το συμβατικό πετρέλαιο. Η Κομισιόν στήριξε την απόφαση αυτή στο συμπέρασμα του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ ότι η ασφαλτούχος άμμος εκπέμπει 23% περισσότερα αέρια θερμοκηπίου.

«Τότε ήταν όταν είδαμε τις εταιρείες πετρελαίου να δείχνουν την πραγματική δύναμή τους», δήλωσε ο Patrick Bonin, επικεφαλής της Greenpeace Καναδά. Η ΜΚΟ έστειλε επιστολή στον Καναδό πρωθυπουργό Stephen Harper «για να τον σταματήσει αυτό το lobbying στις Βρυξέλλες». Αλλά δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Στις 17 Δεκεμβρίου 2014, το βρώμικο καναδέζικο πετρέλαιο «καθαρίστηκε» με την ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο με 337 ψήφους υπέρ και 325 ψήφους κατά.

Το 2014, ο Καναδάς παρήγαγε 2,5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως από άμμο πίσσας. «Αυτό είναι διπλάσιο από ό, τι καταναλώνει η χώρα», δήλωσε ο προϊστάμενος της Greenpeace. «Το μεγαλύτερο μέρος εξάγεται.»
Φτάνει στην Ευρώπη μέσω των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου αναμιγνύεται με ελαφρύτερα καύσιμα στα διυλιστήρια του Κόλπου του Μεξικού. Και το ποσοστό αυτών των εξαγωγών μπορεί να αυξηθεί.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τραμπ έδωσε πρόσφατα το πράσινο φως στον αγωγό Keystone XL, έναν αγωγό μήκους 1.900 χιλιομέτρων από την Αλμπέρτα κατευθείαν στα λιμάνια του Τέξας. «Θα μπορούσε να μεταφέρει 800.000 βαρέλια ημερησίως», σύμφωνα με τον Fabrice Bertoncini, ειδικό στο Γαλλικό Ινστιτούτο Πετρελαίου".

(Christelle Guibert, Ouest-France/EurActiv) 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα