RWE: Πτώση 28% στα κέρδη του 2012

RWE: Πτώση 28% στα κέρδη του 2012

RWE: Πτώση 28% στα κέρδη του 2012
05 03 2013 | 11:40

Η γερμανική RWE κατέγραψε πτώση 28% στα κέρδη για το 2012 ενώ παράλληλα προειδοποίησε πως τα κέρδη της θα γνωρίσουν πιέσεις τα επόμενα χρόνια καθώς η χαμηλή ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη μειώνει σημαντικά την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος.

Η μεγαλύτερη σε παραγωγή ενέργειας εταιρεία της Γερμανίας ανακοίνωσε επίσης πως αναμένει τα λειτουργικά της κέρδη να υποχωρήσουν το 2013 περίπου κατά 8% λόγω των χαμηλότερων τιμών και παρά τη συνέχιση της μείωσης του κόστους και των επενδύσεων. «Οι προοπτικές των κερδών μας στη συμβατική παραγωγή ενέργειας έχουν επιδεινωθεί σημαντικά,» αναφέρει η εταιρεία στην οικονομική της κατάσταση για το 2012.

Όπως και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες, η RWE υποφέρει από τη μειωμένη ζήτηση και τις χαμηλότερες τιμές χονδρικής λόγω των οικονομικών προβλημάτων της ηπείρου. Τα παραπάνω έχουν μειώσει την κερδοφορία της παραγωγής ενέργειας στα μεγάλα εργοστάσια, ειδικά σε αυτά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο το οποίο είναι ακριβό καθώς το κόστος του είναι συνδεδεμένο με την υψηλή τιμή του πετρελαίου.

Η γρήγορη επέκταση της ανανεώσιμης ενέργειας στη Γερμανία και της ευνοϊκής της μεταχείρισης σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, έχει μειώσει σημαντικά τις ώρες λειτουργίας των  εργοστασίων της RWE που χρησιμοποιούν άνθρακα ή φυσικό αέριο πιέζοντας περαιτέρω τα περιθώρια.

Τα κέρδη της RWE το 2012 υποχώρησαν στα 1,31 δισ. ευρώ από 1,8 δισ. ευρώ το 2011. Από τη μεριά τους αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires προέβλεπαν κέρδη 2,39 δισ. ευρώ.

Η RWE απέδωσε τη μείωση κυρίως στις απομειώσεις ύψους 2,43 δισ. ευρώ περιουσιακών στοιχείων ο κύριος όγκος των οποίων βρίσκεται στην Ολλανδία.

Αντιμέτωπη με ένα αυξανόμενα δύσκολο περιβάλλον σε πολλές από τις κύριες αγορές της δυτικής, κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, η RWE έκανε γνωστό ότι σκοπεύει να μειώσει περαιτέρω τις επενδύσεις περίπου στα 5 δισ. ευρώ το 2013. 

Η εταιρεία ανακοίνωσε επιπλέον πως η επένδυση στην μονάδα ανανεώσιμων πηγών, RWE Innogy, θα μειωθεί. Αντί να επενδύσει 1 δισ. ευρώ κάθε έτος η εταιρεία σκοπεύει να δαπανήσει 2 δισ. ευρώ την αιολική και ηλιακή ενέργεια τα επόμενα τρία χρόνια.

Επίσης  πλέον εκτιμά πως η RWE Innogy θα έχει κέρδη άνω των 300 εκατ. ευρώ το 2014 ενώ προηγουμένως έκανε λόγο για περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Η RWE ανακοίνωσε πως τα λειτουργικά της κέρδη το 2012 ήταν 10,5% υψηλότερα στα 6,42 δισ. ευρώ ενώ τα έσοδα σημείωσαν άνοδο 3% στα 53,23 δισ. ευρώ, ενώ οι αναλυτές πτα τοποθετούσαν στα 6 δισ. και 52,44 δισ. ευρώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM