Αναπτυξιακές προσδοκίες από Μακεδονία - Θράκη για τις έρευνες γεωθερμίας
Συνάντηση εργασίας με αντικείμενο την ανάδειξη και αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αλλά και των ιαματικών πηγών της, πραγματοποιήθηκε χθες στην έδρα της Περιφέρειας, μετά από πρωτοβουλία του περιφερειάρχη, κ. Άρη Γιαννακίδη και του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, Αθανάσιου Καρούντζου.
Στην συνάντηση συμμετείχαν οι Αντιπεριφερειάρχες Έβρου, Ροδόπης και Καβάλας, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού – Πολιτισμού, ο πρόεδρος της ΠΕΔ και Δήμαρχος Καβάλας, κ. Κωστής Σιμιτσής, οι Δήμαρχοι Νέστου, Παγγαίου, Αβδήρων, Τοπείρου, Μύκης, Κομοτηνής, Μαρώνειας –Σαπών και Αλεξανδρούπολης, ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, καθώς επίσης υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες που εμπλέκονται με το θέμα.
Κατά την διάρκεια της σύσκεψης έγινε ενημέρωση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος ως προς την αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων της περιφέρειας και συγκεκριμένα γνωστοποιήθηκε ότι τον επόμενο μήνα θα πραγματοποιηθούν σχετικοί διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων, διαγωνισμοί στους οποίους έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν τόσο ιδιώτες επενδυτές, όσο και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Για τις ηγεσίες των τελευταίων, η δυνατότητα αξιοποίησης των γεωθερμικών πεδίων, που καταγράφονται εντός των χωρικών ορίων των δήμων τους, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και γεννά αναπτυξιακές προσδοκίες. Πολλοί δήμαρχοι μάλιστα εμφανίστηκαν έτοιμοι να υποβάλλουν προτάσεις και να συμμετάσχουν στους σχετικούς διαγωνισμούς, ενώ την αμέριστη στήριξή τους προς αυτήν την κατεύθυνση δήλωσαν ο περιφερειάρχης και ο γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Μάλιστα, συμφωνήθηκε να προχωρήσουν εκείνες οι συντονισμένες ενέργειες, ενόψει της αναθεώρησης του Νόμου «Καλλικράτη», προκειμένου να υπάρξουν οι σχετικές διαδικασίες με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στην Αυτοδιοίκηση.