Ισπανία: «Ρημάζουν» τα φ/β τα νέα μέτρα φορολόγησης της κυβέρνησης

Ισπανία: «Ρημάζουν» τα φ/β τα νέα μέτρα φορολόγησης της κυβέρνησης

Ισπανία: «Ρημάζουν» τα φ/β τα νέα μέτρα φορολόγησης της κυβέρνησης
13 07 2012 | 11:19

Νέα μέτρα τα οποία βρίσκουν αντίθετους τόσο τους συνδέσμους Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας όσο και τους παραγωγούς φωτοβολταϊκών ετοιμάζεται να επιβάλει η Ισπανία όπως έκανε γνωστό το υπουργείο Οικονομίας της χώρας.

Την επιβολή επιπλέον φόρου 19% στα εισοδήματα που προκύπτουν από την λειτουργία των φωτοβολταϊκών μονάδων που ανήκουν στην κατηγορία εκείνη που επωφελούνται των –μειωμένων πλέον- feed-in tariff αναμένεται να υιοθετήσει άμεσα η ισπανική κυβέρνηση σύμφωνα με δημοσιεύματα στην εφημερίδα El Pais.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης ο φόρος αυτός θα «ελαφρύνει» από το βάρος των φωτοβολταϊκών λόγω των επιδοτήσεων τον ετήσιο προϋπολογισμό κατά μισό εκατ. ευρώ, από τα 2,4 εκατ. ευρώ σήμερα στα 1,9 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ νέοι φόροι της τάξης του 11% θα επιβληθούν και στις αιολικές εγκαταστάσεις.

Ότι οδηγεί τον κλάδο της ηλιακής ενέργειας σε «χρεωκοπία» κατηγορεί την ισπανική κυβέρνηση ο σύνδεσμος των εταιρειών φωτοβολταϊκών, είτε αυτό γίνει μέσω της επιβολής νέων φόρων είτε μέσω της περικοπής των επιχορηγήσεων, οι οποίες ήδη «τρέχουν» αναδρομικά για το 2010 και το 2011.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Ισπανό υπουργό Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τουρισμού, José Manuel Soria, η κυβέρνηση του ετοιμάζεται να επιβάλει νέο τρόπο φορολόγησης στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Αυτός ο φόρος θα αφορά τόσο τις συμβατικές όσο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και θα επηρεάσει και τις ήδη υπάρχουσες μονάδες.

Ο ίδιος σημείωσε πως όσο μεγαλύτερη κρατική στήριξη λαμβάνει ένας κλάδος τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η φορολογία που θα τον συνοδεύσει.

Ωστόσο, περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινώσει σύντομα ο Ισπανός πρωθυπουργός Mariano Rajoy.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM