Η ενίσχυση του εμπορίου ΑΠΕ στους στόχους των Ευρωπαίων Υπουργών Ενέργειας

Η ενίσχυση του εμπορίου ΑΠΕ στους στόχους των Ευρωπαίων Υπουργών Ενέργειας

Η ενίσχυση του εμπορίου ΑΠΕ στους στόχους των Ευρωπαίων Υπουργών Ενέργειας
17 09 2012 | 12:45

(UPDATE: 17.00) Την προσήλωση των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επίτευξη των εθνικών στόχων για προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) μέχρι το 2020, επιβεβαίωσαν στη σημερινή άτυπη συνάντησή τους στη Λευκωσία οι υπουργοί Ενέργειας της Ένωσης. Επίσης, συμφώνησαν στην ανάγκη για συνέχεια στις πολιτικές αποφάσεις πέραν του 2020, με χρονικό ορίζοντα το 2050.

Με βάση τη σημερινή συζήτηση, η κυπριακή Προεδρία προτίθεται να θέσει προς υιοθέτηση τα Συμπεράσματα στο Συμβούλιο Ενέργειας, στις 3 Δεκεμβρίου. Ο Κύπριος υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Νεοκλής Συλικιώτης, ο οποίος προεδρεύει της συνάντησης, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι ως βασικές πτυχές στα Συμπεράσματα προτείνεται να συμπεριληφθούν η βελτίωση των καθεστώτων στήριξης, η ενίσχυση της συνεργασίας και του εμπορίου ΑΠΕ, η ενσωμάτωση των ΑΠΕ στην εσωτερική αγορά ενέργειας, η προώθηση των αναγκαίων υποδομών, η ανάπτυξη και ενίσχυση των συνεργασιών με τις χώρες της Μεσογείου, η προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η στροφή προς την πράσινη ανάπτυξη και η προώθηση των ΑΠΕ, σύμφωνα με τον κ. Συλικιώτη, μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη τόσο του στόχου της κυπριακής Προεδρίας για μια «καλύτερη Ευρώπη», όσο και των τριών βασικών πυλώνων της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ για ενδυνάμωση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού, αειφόρο ανάπτυξη μέσω και της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου και, τέλος, προώθηση μέτρων και πολιτικών για ενίσχυση της ανάπτυξης.

Νωρίτερα το energypress έγραφε:

Με στόχο στο Τακτικό Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, τον ερχόμενο Δεκέμβριο, να εγκριθούν συμπεράσματα που θα αποτελέσουν τη βάση της μελλοντικής πολιτικής της ΕΕ στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ συνεδριάζουν σήμερα Δευτέρα, στο συνεδριακό κέντρο «Φιλοξενία» στη Λευκωσία, στο πλαίσιο της Άτυπης Συνάντησης Υπουργών Ενέργειας για να διαμορφώσουν το προσχέδιο των συμπερασμάτων, το οποίο θα εκδοθεί στις 21 Σεπτεμβρίου.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου, Νεοκλής Συλικιώτης, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ κατά την άφιξή του στο Συνεδριακό Κέντρο, και ερωτηθείς για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα κράτη μέλη της ΕΕ στον τομέα των ΑΠΕ, η ΕΕ είναι πρωτοπόρος στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πρέπει να διατηρήσει αυτή την πρωτοπορία.

«Μπροστά μας έχουμε την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδόθηκε στις 6 Ιουνίου και στόχος της Κυπριακής Προεδρίας είναι τον ερχόμενο Δεκέμβριο στο Τακτικό Συμβούλιο των Υπουργών Ενέργειας να εγκριθούν συμπεράσματα, τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση της μελλοντικής πολιτικής της ΕΕ στις ΑΠΕ. Μέσα από το σημερινό διάλογο θα διαμορφώσουμε το προσχέδιο των συμπερασμάτων που αναμένεται να εκδοθεί 21 Σεπτεμβρίου».

Ο υπουργός Εμπορίου τόνισε ότι «είναι η στιγμή η ΕΕ να θέσει τους ενδιάμεσους στόχους μέχρι το 2050».

Υπάρχει ήδη ο οδικός χάρτης για το 2050, βάσει του οποίου θα πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και των αερίων του θερμοκηπίου, να ενισχυθούν οι ΑΠΕ και η ενεργειακή απόδοση, είπε ο υπουργός, για να προσθέσει ότι για να γίνουν αυτά χρειάζεται να τεθούν και ενδιάμεσοι στόχοι, πέραν του 2020.

«Ως γνωστόν, η ΕΕ έχει θέσει στόχους για τις ΑΠΕ για το 2020 και μέσα από αυτή τη συζήτηση θεωρώ ότι θα μπορέσουμε και την έκδοση συμπερασμάτων να θέσουμε τους στόχους για το 2030».

Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ συζητούν σήμερα και το θέμα των ενεργειακών υποδομών. Σύμφωνα με τον Νεοκλή Συλικιώτη, «είναι σημαντικό η ΕΕ, η οποία είναι εξαρτημένη από την εισαγωγή πηγών ενέργειας, συμβατικών καυσίμων και φυσικού αερίου, να ενισχύσει την αποτελεσματικότητας της και την ενεργειακή της ασφάλειας, γι’ αυτό χρειάζονται αυτές οι ενεργειακές υποδομές».

Επίσης, μέσα από τη συζήτηση του κανονισμού για τις ενεργειακές υποδομές, η ΕΕ στοχεύει στην εισαγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας στην εσωτερική αγορά που πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το 2015, αλλά και στην άρση της απομόνωσης των κρατών, επίσης μέχρι το 2015, που αφορά και την Κύπρο, η οποία είναι ενεργειακά απομονωμένη από τα μεγάλα ηλεκτρικά δίκτυα, σύμφωνα με τον κ. Συλικιώτη.

«Θεωρώ ότι και με τη συμμετοχή σήμερα των υπουργών, του Επιτρόπου Ενέργειας αλλά και των 2 Ευρωβουλευτών, οι οποίοι είναι εισηγητές των θεμάτων τους στην Ευρωβουλή, θα διαμορφωθεί εκείνη η αντίληψη για να μπορέσουμε και στα θέματα του κανονισμού για τις ενεργειακές υποδομές μέχρι το Δεκέμβριο να υπάρχει συμφωνία σε επίπεδο Συμβουλίου και με το Ευρωκοινοβούλιο, σε πρώτη ανάγνωση, ούτως ώστε να εγκριθεί σύμφωνα ο κανονισμός που είναι αναγκαίος προκειμένου να προχωρήσουν τα μεγάλα και σημαντικά έργα στις ενεργειακές υποδομές. Δεν είναι αναγκαία μόνο για την προώθηση της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ, είναι αναγκαία για να δώσουν ώθηση και στην ανάπτυξη και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας» ανέφερε ο Ν.Συλικιώτης.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM