Μανιάτης: Σύντομα η ανακοίνωση των μέτρων για τις ΑΠΕ
Πρωτοβουλίες για σταθεροποίηση του συστήματος στήριξης των ΑΠΕ θα ανακοινώσει σύντομα το ΥΠΕΚΑ, όπως προανήγγειλε ο Γιάννης Μανιάτης σε συνέντευξή του στην «Ημερησία».
«Η πείρα από την εξέλιξη των ΑΠΕ στην Ευρώπη στο πλαίσιο του στόχου 20-20-20 έχει αναδείξει κάποια προβλήματα, κυρίως λόγω της αδυναμίας για στενή παρακολούθηση και έγκαιρη παρέμβαση στη διείσδυση, που παρατηρήθηκε σε αρκετές χώρες της Ένωσης», ανέφερε ο υπουργός ΠΕΚΑ.
«Η χώρα μας έχει τα γνωστά προβλήματα του συστήματος στήριξης των ΑΠΕ, για τα οποία μάλιστα ανακοινώνουμε σύντομα πρωτοβουλίες παρέμβασης για σταθεροποίηση», προσέθεσε.
Ο Γιάννης Μανιάτης σημείωσε παράλληλα ότι στην Ευρώπη υπάρχει προβληματισμός σχετικά με τη διαδρομή που θα ακολουθηθεί στο εξής όσον αφορά τις ΑΠΕ ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι «στη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας μπορεί να βρεθεί μια ρεαλιστική κοινή γραμμή, που θα παίρνει υπόψη τους στόχους για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, χωρίς να δημιουργεί επιπρόσθετα βάρη στους καταναλωτές».
Στο πλαίσιο της συνέντευξής του, ο υπουργός ΠΕΚΑ, αναφέρθηκε εξάλλου στο θέμα του ενεργειακού κόστους που πλήττει στην ελληνική βιομηχανία, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Το υψηλό ενεργειακό κόστος είναι ένα θέμα που απασχολεί συνολικά την Ευρωπαϊκή Ένωση και η εξέτασή του είναι στις βασικές προτεραιότητες της επερχόμενης ελληνικής προεδρίας.
Είναι αδιανόητο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία να έχει έως και τριπλάσιο κόστος σε ορισμένους τομείς, σε σχέση με την αντίστοιχη αμερικανική, όπως και να υπάρχει σχεδόν διπλάσιο κόστος ηλεκτρισμού για τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά. Οδηγεί σε κλείσιμο εκατοντάδες μεγάλες μονάδες στην Ε.Ε. και προκαλεί χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων σε όλα τα κράτη-μέλη. Έχει οδηγήσει στην ενεργειακή φτώχεια, πάνω από 50.000.000 Ευρωπαίων πολιτών.
Το ζήτημα θα απασχολήσει και τη Σύνοδο Κορυφής του Μαρτίου. Για τη χώρα μας έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία, γιατί συνδυάζεται με την οικονομική κρίση, ενώ η γεωγραφική μας θέση το κάνει ακόμη πιο επείγον στην επίλυσή του. Η κυβέρνηση μελετά σειρά παρεμβάσεων, όπως η ήδη νομοθετημένη διακοψιμότητα, που πιστεύουμε πως θα συμβάλουν στην ισορροπία του ενεργειακού συστήματος και στη μείωση του κόστους αυτού, τόσο στην αγορά ηλεκτρισμού, όσο και στην αγορά αερίου, που πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν.»