Στην Αθήνα ο Γκίντερ Έντινγκερ
Την Αθήνα επισκέπτεται σήμερα ο επίτροπος της ΕΕ Γκίντερ Έτινγκερ, αρμόδιος για τα θέματα Ενέργειας.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα, θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά (ώρα 14:30, στο Μέγαρο Μαξίμου) και στη συνέχεια με τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννη Μανιάτη και τον υφυπουργό Ασημάκη Παπαγεωργίου (ώρα 18.00, στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Στη συνάντηση που θα έχει ο Ευρωπαίος Επίτροπος με την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, αναμένεται να συζητηθούν:
-η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και η δημιουργία του «νοτίου διαδρόμου»,
-ο εντοπισμός κοιτασμάτων φυσικού αερίου στη Μεσόγειο,
-οι προοπτικές που διανοίγονται για την Ελλάδα από τις διαδικασίες που έχουν δρομολογηθεί για αξιοποίηση των εγχώριων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων,
-οι πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας,
-το ενεργειακό κόστος και η προστασία των ευάλωτων καταναλωτών,
-δράσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας,
-η ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς ενέργειας,
-η αναδιάρθρωση των εταιριών παραγωγής ενέργειας, καθώς και
-οι εξελίξεις του ενεργειακού τομέα στη χώρα μας τόσο από πλευράς έργων στο πλαίσιο διεθνών συνεργασιών, όσο και προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Στο επίκεντρο ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ
Υπό το πρίσμα του ενδιαφέροντος των Βρυξελλών για το κομμάτι των ενεργειακών δικτύων, το θέμα της αποκρατικοποίησης του ΑΔΜΗΕ, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει ένα από τα κορυφαία στις συζητήσεις που θα γίνουν με την κυβέρνηση. Στο ίδιο πλαίσιο ψηλά στην ατζέντα των επαφών αναμένεται να βρεθεί και το θέμα της πώλησης του ΔΕΣΦΑ, η οποία ακόμη βρίσκεται κολλημένη στα γρανάζια της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, με την ελληνική πλευρά να αναμένει τις απαραίτητες εγκρίσεις προκειμένου να ολοκληρώσει την πώληση και να εκταμιεύσει τα πρώτα σημαντικά έσοδα από ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις.
Σημειώνεται ότι και στην περίπτωση του ΑΔΜΗΕ, που αποτελεί την πρώτη πώληση θυγατρικής της ΔΕΗ, όσο και στην περίπτωση της ίδιας της ΔΕΗ, η ελληνική πλευρά έχει ήδη καταρτίσει συγκεκριμένο πλάνο και αναμένει τις απαντήσεις από την Επιτροπή. Ειδικά για τον ΑΔΜΗΕ, έχει σταλεί προς έγκριση από την ΕΕ το νομοσχέδιο που συμπληρώνει το νόμο 4001 για το διαχωρισμό από τη μητρική και ταυτόχρονα διευθετεί τα υπόλοιπα εκκρεμή ζητήματα, προκειμένου η πώληση του 66% της εταιρείας να μπει σε τροχιά υλοποίησης από τις αρχές του 2014.
Αλλά και για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ, η Αθήνα έχει αποστείλει προς έγκριση στις Βρυξέλλες την τελική λίστα για τις μονάδες που θα απαρτίσουν τη λεγόμενη μικρή ΔΕΗ.