Στο "φουλ" τα υδροηλεκτρικά της Βουλγαρίας για να αποφευχθεί υπερχείλιση
Συνεχίζεται στη Βουλγαρία η εντατική αξιοποίηση των υδροηλεκτρικών σταθμών στη χώρα για παραγωγή ρεύματος προκειμένου να αποφευθούν προβλήματα υπερχείλισης, όπως τόνισε ο διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης και Ελέγχου του δημόσιου Διαχειριστή του Ενεργειακού Συστήματος Μίτγιο Χριστόζοφ.
"Δεν μπορούμε να σταματήσουμε την αξιοποίηση των υδάτων στα φράγματα για τις ανάγκες των υδροηλεκτρικών σταθμών, επειδή αν αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε ανεξέλεγκτο άδειασμα σε περίπτωση 'υψηλού κύματος', αυτό θα προκαλέσει κίνδυνο τόσο για τα γειτονικά κράτη, όπως η Ελλάδα και η Τουρκία, όσο και στην πόλη Πλόβντιβ(σ.σ. Φιλιππούπολη) και τις υπόλοιπες πόλεις στις όχθες του ποταμού Μαρίτσα (σ.σ. Έβρος). Είμαστε αναγκασμένοι, λοιπόν, να αδειάζουμε τα φράγματα τακτικά και σταδιακά, ώστε να αποτρέψουμε παρόμοια απειλή" δήλωσε ο Χριστόζοφ.
"Το μεγαλύτερο μέρος των φραγμάτων είναι στο όριο της υπερχείλισης. Από τα δέκα μεγάλα φράγματα, στα οποία υπάρχουν τέσσερα συγκροτήματα υδροηλεκτρικών σταθμών, τα οχτώ είναι στο όριο να ξεχειλίσουν. Η στάθμη του ελεύθερου όγκου στα φράγματα έχει περιοριστεί ανάμεσα σε έναν με πέντε πόντους, κατά μέσο όρο, με συνέπεια μόλις φυσήξει λίγο ο άνεμος το νερό να ξεχειλίζει, όπως λένε οι αναφορές που παίρνω" πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το νερό θα συνεχίζει να τροφοδοτεί τους ΥΗΣ ως τα τέλη του ερχόμενου Μαΐου. Αυτό επιβάλλεται επειδή αναμένεται τις ερχόμενες ημέρες να γεμίσουν και τα μεγάλα φράγματα Μπέλμεκεν (στο βουνό Ρίλα στη νότια Βουλγαρία) και Μπατάκ(στο βουλγαρικό τμήμα της Ροδόπης) που δεν παρουσιάζουν πρόβλημα τώρα, επειδή στο υψόμετρο των 1700 μέτρων, από το οποίο τροφοδοτούνται με νερό, το λιώσιμο του χιονιού δεν έχει αρχίσει ακόμα, όπως εξήγησε.