Ρεύμα στα 60 ευρω/MWh δίνει η Ιταλία στη βιομηχανία για τρία χρόνια
Την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα καθυστερεί με διάφορα προσχήματα η καταβολή ακόμη και των νόμιμων και εγκεκριμένων επιδοτήσεων, άλλες χώρες εφαρμόζουν γενναία βιομηχανική πολιτική εξασφαλίζοντας ισχυρά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις τους στο διεθνή ανταγωνισμό. Τελευταίο παράδειγμα η Ιταλία, η οποία σύμφωνα με δημοσίευμα του Montel πρόκειται να δημοπρατήσει 20 TWh ενέργειας σε ενεργοβόρες βιομηχανίες με EUR 60/MWh – περίπου στη μισή τιμή από τις τρέχουσες χονδρεμπορικές τιμές – για να μειώσει τις αυξανόμενες ενεργειακές δαπάνες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο συνολικός όγκος που θα δημοπρατηθεί αντιστοιχεί περίπου στο 7% της ζήτησης ενέργειας της χώρας και θα καλύψει μια χρονική περίοδο τριών ετών.
Το πρόγραμμα ανακοινώθηκε επίσημα την περασμένη Τρίτη από τον υπουργό Ενέργειας, Gilberto Pichetto Fratin, αν και δεν παρείχε λεπτομέρειες σχετικά με τον όγκο ή την τιμή.
«Απελευθερώνουμε ένα εργαλείο που στοχεύει στην υποστήριξη της μετάβασης του βιομηχανικού μας τομέα προς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Η απόφαση αυτή θα παράσχει υποστήριξη σε ενεργοβόρες βιομηχανίες που αντιπροσωπεύουν βασικό κομμάτι του παραγωγικού ιστού της Ιταλίας, παρέχοντάς τους πρόσβαση σε χαμηλότερες τιμές για να μειώσουν τις δαπάνες ηλεκτρικής ενέργειας. Η υποστήριξη θα παρέχεται μέσω contracts for differences και σε αντάλλαγμα οι εταιρείες πρέπει να δεσμευτούν ότι θα κατασκευάσουν νέες μονάδες ΑΠΕ με ελάχιστη ισχύ 200 kW ή θα αναβαθμίσουν υφιστάμενες μέσα σε 40 μήνες και στη συνέχεια θα πουλήσουν πίσω την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για 20 χρόνια στην αρχική μειωμένη τιμή των 60 ευρώ/MWh.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές της ενέργειας στην Ιταλία αυτή τη στιγμή είναι στα 125 ευρώ/MWh και είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη, λόγω της εξάρτησης της χώρας από το φυσικό αέριο.