Μειώνει την ηλεκτροπαραγωγή κατά 40% η Βουλγαρία
Την υποχρεωτική μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από όλες τις μονάδες ανακοίνωσε η αρμόδια Αρχή της Βουλγαρίας, εξαιτίας του πλεονάσματος ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο υπερβαίνει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες της χώρας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του δημόσιου οργανισμού, σήμερα δεν θα λειτουργούν πολλοί φωτοβολταϊκοί σταθμοί στις περιφέρειες της Σόφιας και των πόλεων Πέρνικ, Κιούνστεντιλ και Μοντάνα, ενώ κάθε μέρα θα ανακοινώνεται ποιες μονάδες θα πρέπει να διακόψουν την παραγωγή τους.
Σκοπός των περιοριστικών μέτρων είναι η μείωση κατά 40% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όχι μόνο από τις "πράσινες" μονάδες (οι οποίες έχουν συνολική δυνατότητα παραγωγής της τάξης των χιλίων μεγαβάτ) αλλά και από τον πυρηνικό σταθμό Κοζλοντούι και τους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς.
Τα μέτρα επιβάλλονται για να μπορέσει το ενεργειακό σύστημα να απορροφήσει το ρεύμα από τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς στη χώρα, τους οποίους αναγκάστηκε να θέσει επειγόντως σε λειτουργία ο οργανισμός διαχείρισης, ώστε να αξιοποιήσει τα νερά που έχουν συγκεντρωθεί σε πολλές τεχνητές λίμνες έπειτα από το λιώσιμο του χιονιού και τις παρατεταμένες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών.