«Φακελώνονται» τα κινεζικά φ/β που μπαίνουν στην Ευρώπη - Αναδρομικά οι δασμοί
Το πρώτο βήμα προς την επιβολή δασμών στις κινεζικές εισαγωγές φωτοβολταϊκών στην Ευρώπη έκανε και επισήμως η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποίο, όπως μεταδίδει το Bloomberg, έδωσε οδηγία στους τελωνειακούς υπαλλήλους για καταγραφή όλων των φωτοβολταϊκών πάνελ που εισάγονται από την Κίνα.
Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, αυτή η κίνηση δείχνει με τον πλέον σαφή τον τρόπο την πρόθεση όχι μόνο να επιβληθούν δασμοί στις κινεζικές εισαγωγές (προκειμένου να αντιμετωπιστούν δραστικά οι πρακτικές ντάμπινγκ που οι κινεζικές εταιρίες φέρονται να ακολουθούν) αλλά αυτή η επιβολή να έχει αναδρομικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, «οι εισαγωγές των υπό εξέταση προϊόντων θα πρέπει να υποβάλονται σε καταγραφή, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι, σε περίπτωση που οι έρευνες καταλήξουν σε συμπεράσματα που θα οδηγήσουν στην επιβολή μέτρα αντιντάμπινγκ ή/και αντισταθμιστικών δασμών, οι δασμοί αυτοί μπορούν, εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, να έχουν αναδρομική ισχύ».
Η καταγραφή θα ξεκινήσει από αύριο, 6 Μαρτίου, και θα διαρκέσει 9 μήνες.