Επί θύραις η απόφαση του ΥΠΕΚΑ για τα νέα φωτοβολταϊκά
Στην αναμόρφωση των πινάκων που είχε καταρτίσει πέρυσι, οι οποίοι κατέγραφαν το κόστος εγκατάστασης φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, προχώρησε χθες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με βάση πλέον τα νέα πολύ χαμηλότερα στοιχεία κόστους της αγοράς. Προχώρησε επίσης, όπως και πέρυσι, στον καθορισμό του εύλογου IRR, δηλαδή της εύλογης απόδοσης της επένδυσης. Υπενθυμίζεται ότι ήταν 17% για τις εγκαταστάσεις στις στέγες και 12 – 14% για τις υπόλοιπες φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις.
Με βάση τη γνωμοδότηση της ΡΑΕ, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου θα εκδώσει τις επόμενες ημέρες,( ακόμα και σήμερα έλεγαν κάποιες πληροφορίες), Υπουργική Απόφαση για τις νέες ταρίφες των καινούργιων φωτοβολταϊκών. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για «δραματικά μειωμένες» ταρίφες. Είναι το πρώτο βήμα για να «ξεπαγώσει», με εντελώς άλλες όμως προϋποθέσεις, η χορήγηση νέων αδειών για φωτοβολταικά, μετά από 7μηνο (μέχρι σήμερα) πάγωμα, χωρίς όμως να είναι γνωστό πότε θα αποφασίσει κάτι τέτοιο το ΥΠΕΚΑ.
Το καυτό ωστόσο ζήτημα για τον κλάδο είναι τι θα αποφασίσει να κάνει το ΥΠΕΚΑ με το έσοδο των παλαιών φωτοβολταικών, των υφιστάμενων δηλαδή που έχουν συμβολαιοποιηθεί και λειτουργούν. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το τεράστιο πράγματι πρόβλημα που υπάρχει με το έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, το οποίο επανέρχεται πιεστικά (ακόμα και από την τρόικα) χωρίς να δίνεται λύση, δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται στη ρίζα του. Δηλαδή δεν εμφανίζεται το υπουργείο έτοιμο να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις του μηχανισμού που δημιουργούν μεγάλο μέρος των ελλειμμάτων και κάνουν τις ΑΠΕ δυσανάλογα «υπόλογες» για την τεράστια τρύπα.
Έτσι συνεχίζει να επικρέμεται η απειλή για νέα περικοπή (της μίας ή της άλλης μορφής) του εσόδου των φωτοβολταϊκών επενδύσεων.