Ανησυχία για τις περικοπές στις ΑΠΕ που σχεδιάζει η Ρουμανία
Ανησυχία στους εγχώριους αλλά κυρίως στους ξένους επενδυτές έχουν προκαλέσει τα σχέδια της κυβέρνησης της Ρουμανίας να μειώσει την υποστήριξη προς τους παραγωγούς από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ενώ, σύμφωνα με αναλυτές, αυτή η πρόθεση της Ρουμανίας αναμένεται να υπονομεύσει έναν από τους ελάχιστους τομείς που μπορούν να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη του δεύτερου φτωχότερου κράτους της ΕΕ.
Ήδη, το σύστημα των πράσινων πιστοποιητικών που έχει θεσπίσει η χώρα έχει προσελκύσει επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ από ξένες επιχειρήσεις στους τομείς των αιολικών, των φωτοβολταϊκών, της βιομάζας και της υδροηλεκτρικής ενέργειας, αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τον αντίκτυπο από τις περικοπές στον κρατικό προϋπολογισμό.
Ωστόσο, ούτε η Ρουμανία κατάφερε να ξεφύγει από το πρόβλημα των αυξημένων δαπανών για τις ΑΠΕ, οι οποίες οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές, κάτι το οποίο αποτελεί τον «πονοκέφαλο» όλο και περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών.
Σημειώνεται ότι η απόφαση για μείωση των πράσινων πιστοποιητικών είχε ανακοινωθεί από τη ρουμανική κυβέρνηση πριν καν αρχίσουν οι μαζικές διαδηλώσεις στη Βουλγαρία για τις αυξήσεις στις τιμές του ρεύματος. Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι περικοπές θα αφορούν τα φωτοβολταϊκά και τη βιομάζα.
«Θα αλλάξουμε το νόμο για τα πράσινα πιστοποιητικά», δήλωσε νωρίτερα αυτόν το μήνα ο υπουργός Ενέργειας της Ρουμανίας, Constantin Nita.
«Οι επενδυτές ΑΠΕ θα πρέπει να κατανοήσουν ότι είμαστε παγιδευμένοι σε μία μέγγενη», πρόσθεσε.