Αλβανία: Εγκρίθηκε η πώληση 4 υδροηλεκτρικών στην τουρκική Kurum
Την πώληση τεσσάρων υδροηλεκτρικών σταθμών στην τουρκική μεταλλοβιομηχανία Kurum International ενέκρινε χθες η βουλή της Αλβανίας, με ψήφους 73 υπέρ και 61 κατά.
Η τουρκική εταιρία αναδείχθηκε νικήτρια του διαγωνισμού για την απόκτηση του 100% των μετοχών των διαχειριστών των υδροηλεκτρικών σταθμών Ulez, Shkopet, Bistrica 1 και Bistrica 2. Οι δύο τελευταίοι σταθμοί διαθέτουν εγκατεστημένη ισχύ 22,5 MW και 5 MW, αντίστοιχα. Ο σταθμός Ulez έχει εγκατεστημένη ισχύ 15,5 MW και ο σταθμός Shkopet 24 MW.
Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των τεσσάρων υδροηλεκτρικών σταθμών διαμορφώνεται στα 52,1 MW, αντιστοιχώντας στο 3,4% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος των υδροηλεκτρικών σταθμών στην Αλβανία.
Ο πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα, απευθυνόμενος στους βουλευτές τόνισε ότι τα έσοδα από την πώληση των τεσσάρων υδροηλεκτρικών σταθμών θα “μεταφραστούν” σε άμεσες επενδύσεις προς όφελος των πολιτών της χώρας.
Υπενθύμισε δε, ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι το επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής, μέσω της οποίας ενεργειακά έργα που σχετίζονται με υδροηλεκτρικούς σταθμούς και εναλλακτικές μορφές ενέργειας, υλοποιούνται σε όλη τη χώρα.
Όπως είπε ο κ. Μπερίσα, συμβόλαια για την κατασκευή περισσότερων από 330 υδροηλεκτρικών σταθμών σε όλη τη χώρα υπεγράφησαν από το 2007. Περίπου 70 υδροηλεκτρικοί σταθμοί έχουν, ήδη, κατασκευαστεί και λειτουργούν.