Πετροπουλέας: Τι πληρώνουν οι Έλληνες για τα φωτοβολταϊκά – Μηδενικό το όφελος από τις εξαγωγές

Πετροπουλέας: Τι πληρώνουν οι Έλληνες για τα φωτοβολταϊκά – Μηδενικό το όφελος από τις εξαγωγές

Πετροπουλέας: Τι πληρώνουν οι Έλληνες για τα φωτοβολταϊκά – Μηδενικό το όφελος από τις εξαγωγές
28 03 2024 | 19:20

Στην οικονομική διάσταση των φωτοβολταϊκών αλλά και στους κινδύνους που ενέχουν τα διμερή συμβόλαια αναφέρθηκε ο κ. Ανδρέας Πετροπουλέας, Energy Management Director της Elpedison, μιλώντας την Πέμπτη το απόγευμα στο 5ο POWER & GAS FORUM που διοργανώνει το energypress.gr στις 28 και 29 Μαρτίου 2024 στην Αθήνα.

Ο κ. Πετροπουλέας ανέλυσε το πως επηρεάζουν τα φωτοβολταϊκά την ημερήσια αγορά και ανέδειξε τους παράγοντες ου θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν για κάθε μεγαβάτ που εντάσσεται στο σύστημα. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, αυτοί συνοψίζονται στην πρόβλεψη της ενεργειακής ζήτησης, στην δυναμική της αγοράς και τις τιμές, στην χωρητικότητα και σταθερότητα του δικτύου, στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, στην τεχνολογική βιωσιμότητα, στις οικονομικές επιπτώσεις, στο κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο και στην κοινωνική αποδοχή.

Πόσο τους στοιχίζουν στους Έλληνες οι εξαγωγές φωτοβολταϊκών

Αναλύοντας το κόστος των φωτοβολταϊκών για τους Έλληνες καταναλωτές, ο κ. Πετροπουλέας σημείωσε ότι το κόστος για τα φωτοβολταϊκά είναι 117 ευρώ η μεγαβατώρα. Κάνοντας μια αναλυτική παρουσίαση των εξαγωγών φωτοβολταϊκών και λαμβάνοντας ως ημέρα αναφοράς την 25η Μαρτίου το μεσημέρι, ο κ. Πετροπουλέας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για τις συγκεκριμένες ώρες, την συγκεκριμένη ημέρα όπου η χώρα μας εξήγαγε 7.700 μεγαβατώρες, ο Έλληνας καταναλωτές πλήρωσε συνολικά 1.300.000 για τις μεγαβατώρες που εξήχθησαν σε χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Ουγγαρία. «Είναι απαράδεκτο σε μία μέρα οι Έλληνες καταναλωτές πλήρωσαν 1.300.000 ευρώ για να επιδοτήσουν την ενέργεια που έφυγε από την Ελλάδα και πήγε στο εξωτερικό. Αυτό πρέπει να σταματήσει άμεσα, πρέπει να γίνουν κινήσεις άμεσα, η κατάσταση σε λίγο θα είναι μη αναστρέψιμη. Πρέπει να συζητήσουμε ποιες είναι οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας αυτή την στιγμή και πόσα άλλα ΑΠΕ χρειάζονται, ιδιαίτερα φωτοβολταϊκά», επεσήμανε σχετικά. Ο ίδιος ανέφερε, πως δεδομένου ότι το αποτέλεσμα των εξαγωγών είναι αρνητικό και δεν επιφέρει αξία για την χώρα, πρέπει να βρεθούν τρόποι ώστε να μην κατευθύνεται αυτή η ενέργεια στο εξωτερικό.

Να επανεξεταστεί η αξία των διμερών συμβολαίων

Ο κ. Πετροπουλέας μίλησε και για τα διμερή συμβόλαια υποστηρίζοντας ότι «πληθωρίζουμε την τιμή της μεγαβατώρας με αυτά που κάνουμε». Αναλύοντας περαιτέρω, αναφέρθηκε στα ρίσκα που παίρνει κάποιος όταν υπογράφει διμερή συμβόλαια. Σε αυτά συγκαταλέγονται το ζήτημα της σταθερής τιμής έναντι των διακυμάνσεων της αγοράς, όπου κλειδώνει μια συγκεκριμένη τιμή όπου τελικά ο συμβαλλόμενος ενδέχεται να πληρώσει ακριβότερα για την ενέργεια σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές. Επιπλέον, η έλλειψη ευελιξίας καθώς αλλάζουν οι μελλοντικές λειτουργικές ανάγκες, οι απρόβλεπτες κανονιστικές αλλαγές, ο κίνδυνος αποτυχίας του τήρησης του συμβολαίου (π.χ σε περίπτωση χρεωκοπίας) όπου τελικά ο αγοραστής και ο πωλητής αναλαμβάνει ένα σημαντικό ρίσκο και κινδυνεύει να εμπλακεί σε νομικές περιπέτειες και τέλος, οι τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες μπορεί να επισκιάσουν αυτά που περιλαμβάνουν τα συμβόλαια.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM