Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Νέοι κανόνες της Ε.Ε. πιέζουν την αυτοκινητοβιομηχανία

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα αναγκαστεί να εξετάσει και πάλι το σχέδιο επενδύσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ύψους 30 δισ. ευρώ, μετά την απόφαση που πήρε η Ευρωπαϊκή Ενωση τη Δευτέρα σχετικά με τις εκπομπές αέριων ρύπων. Η Ε.Ε. αποφάσισε να περιορίσει, μέχρι το 2030, κατά 37,5% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο νέος στόχος είναι πιο φιλόδοξος από τον αρχικό που προέβλεπε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30%. Πρακτικά, η αλλαγή σημαίνει πως περισσότερο από το 40% των αυτοκινήτων που πωλεί η Volkswagen στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά, δήλωσε χθες ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Αυτό σημαίνει πως το υπάρχον σχέδιο αναδιαμόρφωσης (της παραγωγής) δεν επαρκεί», είπε ο Ντις προσθέτοντας ότι το σχέδιο επενδύσεων της εταιρείας θα αναθεωρηθεί το φθινόπωρο του 2019. Ταχύτερη στροφή προς αυτοκίνητα που θα κινούνται μέσω μπαταριών θα οδηγήσει σε ταχύτερη απόσυρση από την αγορά των συμβατικών μοντέλων που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε αλλαγή των σχεδίων παραγωγής και στην ανάγκη για προμήθεια περισσότερων μπαταριών, εξήγησε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως. Μπορεί οι κανονιστικές αρχές να πιέζουν ασφυκτικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή, ωστόσο ο Ντις ανέφερε πως εξακολουθεί να είναι «τελείως ασαφές» πως θα παραχθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο η ενέργεια που απαιτείται για να κινηθεί ένας τόσο μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και πως θα δημιουργηθεί η υποδομή που απαιτείται ώστε να φορτίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πιο επιθετική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί πρόκληση τεραστίων διαστάσεων για τη Volkswagen.

Η παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων απαιτεί λιγότερες ώρες εργασίας κατά τη συναρμολόγησή τους σε σύγκριση με τα συμβατικά, πράγμα που σημαίνει πως η επιτάχυνση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε προστριβές με το πανίσχυρο εργατικό συνδικάτο της Volkswagen. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές δεν δείχνουν ιδιαίτερα πρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, με πολλούς εξ αυτών να επιλέγουν μεγάλα σπορ αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, γεγονός που περιπλέκει ακόμη περισσότερο τον προγραμματισμό για τη μετάβαση από τη μία τεχνολογία στην άλλη. Οι νέοι κανονισμοί πρακτικά αποτελούν ποσόστωση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποστηρίζει ο Ελμαρ Ντέγκενχαρτ, διευθύνων σύμβουλος της Continental, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής ανταλλακτικών για αυτοκίνητα.

Ο Ντέγκενχαρτ λέει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο επιλογών για την τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσουν, ώστε να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, διότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι υπερβολικά ακριβά για να τα προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στους πελάτες τους σε λογικές τιμές. «Χωρίς προσιτές λύσεις, δεν θα υπάρξουν αγοραστές», αναφέρει ο Ντέγκενχαρτ. «Δεν θα υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος», προσθέτει. Η Daimler, μητρική εταιρεία της Mercedes-Benz, ανακοίνωσε χθες πως σκοπεύει να συμμορφωθεί με τους στόχους για περιορισμό της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αν και προέβλεψε αύξησή τους το 2018 και το 2019. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Πέτερ Αλτμάιερ δήλωσε χθες πως δεν θα πρέπει να επιβαρυνθεί υπερβολικά η αυτοκινητοβιομηχανία και ότι η μετάβαση προς αυτοκίνητα που δεν θα εκπέμπουν αέριους ρύπους θα πρέπει να γίνει σταδιακά.

(Καθημερινή)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα