Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Motor Oil: Πολλά υποσχόμενη η επένδυση στις βενζίνες με σημαντικά περιθώρια υψηλότερου κέρδους

Στα μεγάλα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν -από το 2021 και μετά- για τη Motor Oil λόγω της σχεδιαζόμενης νέας επένδυσής της, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Τζανετάκης, στα πλαίσια της παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Αν και περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση, διευκρινίστηκε ότι η νέα επένδυση θα είναι σε θέση να αυξήσει όχι μόνο τον όγκο της παραγόμενης βενζίνης, αλλά και να ανεβάσει το ποσοστό του προϊόντος με υψηλότερα οκτάνια, εξέλιξη που θα βελτιώσει τόσο το ύψος των πωλήσεων, όσο και το περιθώριο κέρδους (στροφή προς προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας).

Η κίνηση της Μotor Oil προς τις βενζίνες υψηλότερων οκτανίων ενισχύεται και από την ολοένα και μεγαλύτερη δυνατότητα των σταδιακά αυξανόμενων ιδιόκτητων πρατηρίων της θυγατρικής Coral (321 στο τέλος του 2018 και 323 σήμερα από τα 740 που αποτελούν συνολικά τα σημεία πώλησης της Shell) να πωλούν τέτοιου είδους καύσιμα.

Επίσης, τα σημεία πώλησης της Shell λειτουργούν ενισχυτικά και στις πωλήσεις της νεοαποκτηθείσας θυγατρικής NRG Trading, προωθώντας συνδέσεις φυσικού αερίου μέσω εκπτώσεων στα καύσιμα που αποκτώνται μέσω των πρατηρίων.

Γενικότερα, αναμένεται να δούμε τις επενδύσεις του Ομίλου συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, την ώρα που το 2018 η Μotor Oil:

α) Σημείωσε ιστορικό ρεκόρ παραγόμενου και πωλούμενου όγκου καυσίμων, προσδοκώντας σε νέα αύξηση των επιδόσεων αυτών στο μέλλον.

β) Είδε τον καθαρό της δανεισμό να υποχωρεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, οι επενδύσεις από τα 26 εκατ. του 2015, ανέβηκαν στα 58 εκατ. το 2016, στα 68 εκατ. το 2017, στα 85 εκατ. το 2019 και προβλέπεται να προσεγγίσουν τα 90 εκατ. φέτος, χωρίς στο ποσό αυτό να συμπεριλαμβάνεται η προαναφερόμενη επένδυση στις βενζίνες.

«Η αύξηση των πωλούμενων όγκων μας υποχρεώνει σε επενδύσεις σε logistics και σε γη» σημείωσε ο κ. Τζανετάκης αναφερόμενος μεταξύ άλλων στη χρηματοδότηση της σύνδεσης του εργοστασίου με τις γραμμές του ΟΣΕ και στην απόκτηση δύο λιμανιών και χώρων στους οποίους μπορούν να μεταφερθούν κάποιες δραστηριότητες της Μotor Oil.

Χαρακτηριστική επίσης είναι η επένδυση που υλοποίησε η εισηγμένη κατά τα τελευταία χρόνια προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην παραγωγή και διάθεση ασφάλτου (προϊόν απαιτήσεων και υψηλού περιθωρίου), με αποτέλεσμα σήμερα να είναι προτιμητέος προμηθευτής πουλώντας σε ευρεία σειρά χωρών ανά τον κόσμο.

Σε ότι αφορά τώρα τις επενδύσεις της Μotor Oil στον τραπεζικό και τον τηλεοπτικό χώρο, ο κ. Τζανετάκης σημείωσε:

Πρώτον, δεν προβλέπεται να υπάρξουν άλλες τέτοιου είδους κινήσεις.

Δεύτερον, ο Όμιλος Βαρδινογιάννη κατά την πολυετή παρουσία του στην αγορά φημίζεται για τις επιτυχημένες επενδύσεις του. «Ποτέ δεν έχουμε απογοητεύσειμέχρι σήμερα με τη συμπεριφορά μας» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Τρίτον, η μεσολάβηση της Μotor Oil για την απόκτηση της Επενδυτικής Τράπεζας Ελλάδος συνέβαλε στο να αποκτηθεί η Τράπεζα με τίμημα χαμηλότερο κατά 14% από τη λογιστική της αξία. Η επένδυση αυτή θα οδηγήσει σε συνέργειες και ιδιαίτερα στο μέτωπο των καρτών, οι τρέχουσες προμήθειες των οποίων θεωρούνται υψηλές.

Τέταρτον, η επένδυση στο κανάλι ήταν μια στρατηγική επιλογή. «Δεν είναι κακές τέτοιες επιλογές, οι οποίες γίνονται από Ομίλους και στο εξωτερικό. Καλό είναι να είσαι μέσα» σημείωσε ο κ. Τζανετάκης, συμπληρώνοντας πως πρόκειται για ένα οικονομικά υγιές οικονομικό κανάλι.

Πέμπτον, η όλη αναστάτωση που είχε προκληθεί τον Οκτώβριο, είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το ποσοστό των Ελλήνων θεσμικών επενδυτών προς όφελος των ξένων, οι οποίοι πρόλαβαν και τοποθετήθηκαν «στα χαμηλά».

Τέλος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο αναπληρωτής CEO της Μotor Oil σημείωσε:

• Υπάρχει φέτος δυνατότητα ανάκλησης του ομολογιακού δανείου, όπως επίσης υπάρχουν και νέοι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να αναχρηματοδοτήσουν την εταιρεία. Θα σταθμιστούν τα δεδομένα και θα ληφθεί η τελική απόφαση για το αν η ομολογιακή έκδοση θα ανακληθεί, ή θα αφεθεί να λήξει το 2022.

• Το φετινό πρώτο τρίμηνο εξελίσσεται ομαλά με υψηλή ζήτηση προϊόντων,ικανοποιητικό (για την εποχή) περιθώριο διύλισης και με τρέχουσα τιμή πετρελαίου αυξημένη σε σχέση με το τέλος του 2018.

• Η υιοθέτηση του νέου προτύπου IFRS-16 αναμένεται το 2019 να επιδράσει αυξητικά στο EBITDA κατά 25 εκατ. ευρώ και στο δανεισμό κατά 130-150 εκατ. ευρώ.

(του Στέφανου Κοτζαμάνη, euro2day.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα