Skip to main content
Menu
English edition

Ημέρα ελληνικής... ευελιξίας σήμερα σε Αθήνα και Βρυξέλλες - Δύο υπηρεσίες με διαγωνισμό “βλέπουν” ΡΑΕ και ΑΔΜΗΕ

Χρήστος Στεφάνου

Δύο προϊόντα που θα διατεθούν μέσω δημοπρασίας, προβλέπει το βασικό σενάριο της πρότασης για το μεταβατικό μηχανισμό ευελιξίας η θέσπιση του οποίου αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων και των επαφών που θα πραγματοποιηθούν (και) σήμερα σε Βρυξέλλες και Αθήνα. Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι να υπάρξει το συντομότερο δυνατό κοινοποίηση του σχεδίου στην Κομισιόν καθώς ο προηγούμενος μηχανισμός έληξε τον Απρίλιο και σε αυτήν την κατεύθυνση έχουν ενταθεί οι προσπάθειες και οι επικοινωνίες με τον  ΑΔΜΗΕ, ο οποίος θυμίζουμε μέσω των μελετών που έχει εκπονήσει έχει προσδιορίσει τις ανάγκες του συστήματος.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση το νέο καθεστώς της Κομισιόν οι μηχανισμοί ισχύος είναι υποχρεωτικά ανταγωνιστικοί ενώ η Ελλάδα είχε αναλάβει υποχρέωση στο πλαίσιο του μνημονίου να κοινοποιήσει το μεταβατικό μηχανισμό και να προκοινοποιήσει το μόνιμο μηχανισμό μέχρι τέλος Ιουνίου. Βεβαίως για το μεγάλο project του μόνιμου μηχανισμού υπάρχουν μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια.

Το σύνολο των αναγκών ευελιξίας του συστηματος προσδιορίζεται πλέον, με βάση και τη μελέτη ευελιξίας του ΑΔΜΗΕ, περίπου στα 4000 MW το χρόνο (για τα επόμενα ένα - δύο χρόνια).

Φαίνεται ότι ΡΑΕ και ΑΔΜΗΕ καταλήγουν στη θέσπιση δύο προϊόντων ευελιξίας που θα "μοιραστούν"αυτά τα 4000 MW:

  • Ενός με προειδοποίηση 3 ωρών για το οποίο απαιτούνται περίπου 1600 MW
  • Ενός με προειδοποίηση 1 ώρας για το οποίο απαιτούνται περίπου 2500 - 2600 MW

Η επεξεργασία συνεχίζεται για να αποφασιστεί ποιες μονάδες θα έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς που θα γίνονται για τα δύο προϊόντα, με ποιά σειρά θα μπαίνουν, με τι δυνατότητες κάλυψης κάθε προϊόντος κ.λπ.

Οι μονάδες φ.α. συνδυασμένου κύκλου για παράδειγμα εκτιμάται ότι θα μπορούν να "παίξουν" και στις δύο κατηγορίες.

Η διαδικασία για τον καθορισμό του ύψους της αμοιβής των μονάδων για την ευελιξία που θα παρέχουν στο σύστημα (τα νέα προσωρινά ΑΔΙ) θα είναι ανταγωνιστική. Θα γίνεται μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού με αρχικό ανώτατο πλαφόν που θα έχει καθοριστεί εξαρχής.

Εκτιμάται ότι το πλαφόν για τα δύο προϊόντα θα είναι διαφορετικό. Πιό ψηλό για το προϊόν της 1 ώρας και χαμηλότερο για εκείνο των 3 ωρών.

Σημειώνεται ότι στον προσωρινό μεταβατικό μηχανισμό δεν περιλαμβάνεται η διακοψιμότητα, η οποία αποτελεί μια παράλληλη διαδικασία που έχει ξεκινήσει από το ΥΠΕΝ σε συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ. Αυτό ωστόσο δεν ισχύει για το μόνιμο μηχανισμό επάρκειας που είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνει και τη διαχείριση της ζήτησης, δηλαδή τη διακοψιμότητα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η ΡΑΕ βρίσκεται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με την Κομισιόν και προσπαθεί να έχει παραδώσει ένα ολοκληρωμένο προσχέδιο μέσα στις επόμενες 3 - 4 εβδομάδες, ενώ η κοινοποίηση του μηχανισμού στην Κομισιόν θα γίνει από το ΥΠΕΝ.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα