Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Η Amazon και η Tesla αλλάζουν επιχειρηματικά μοντέλα

Η Amazon ανοίγει καταστήματα, την ώρα που η Tesla κλείνει τα δικά της – Μία από τις δύο λογικά κάνει λάθος.

Η Amazon και η Tesla έκαναν σημαντικές ανακοινώσεις στο τέλος της προηγούμενης βδομάδας. Η Amazon ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ανοίξει δεκάδες φυσικά καταστήματα. Η Tesla ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να κλείσει τα φυσικά της καταστήματα και να βασιστεί αποκλειστικά στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Προφανώς, η Amazon πιστεύει ότι τα καταστήματα θα της δώσουν πλεονέκτημα, ενώ η Tesla θεωρεί ότι της δημιουργούν υποχρέωση.

Μια από τις δύο πρέπει να είναι λάθος. Ποια όμως;

Η Tesla, σύμφωνα με τη Wall Street. Οι μετοχές της Amazon σημείωσαν άνοδο 2%, ενώ της Tesla υποχώρησαν σχεδόν το 8%, μετά τις δύο ξεχωριστές ανακοινώσεις.

Η Amazon και η Tesla δραστηριοποιούνται σε δύο εντελώς διαφορετικές επιχειρήσεις. Αλλά έχουν δύο κοινά πράγματα. Είναι δημοφιλείς στην Main Street μεταξύ των εταιρειών προηγμένης τεχνολογίας. Και οι δύο έχουν ισχυρό κοινό στην Wall Street από το πλήθος που ακολουθεί το momentum, δηλαδή τους επενδυτές που μαγεύονται από την αναπτυξιακή δυναμική νέων καινοτόμων εταιρειών.

Οι πωλήσεις της Amazon

Η Amazon και η Tesla αλλάζουν επιχειρηματικά μοντέλα

Οι πωλήσεις της Τesla

Οι μετοχές των Amazon και Tesla

Γι’ αυτό και οι μετοχές τους στην Wall Street είναι ευαίσθητες σε τυχόν νέα που θα επιβεβαιώσουν ή θα εκτροχιάσουν αυτό το momentum.

Και τα πρόσφατα νέα σχετικά με τo άνοιγμα και το κλείσιμο καταστημάτων δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Η κίνηση της Amazon να ανοίξει φυσικά καταστήματα αντανακλά μια νέα τάση: τη συγχώνευση των on-line και off-line λιανικών πωλήσεων, όπως αποδεικνύουν και τα πρόσφατα reports των Walmart και Best Buy. Οι δύο εταιρείες κατάφεραν με επιτυχία να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από τη Walmart χρησιμοποιώντας φυσικά καταστήματα ως αποθήκες για διευκόλυνση των πωλήσεων ή επιλέγοντας τοποθεσίες για τους τοπικούς καταναλωτές.

Προφανώς, η στρατηγική της Amazon για άνοιγμα καταστημάτων είναι ένας τρόπος να εκμεταλλευτεί αυτή την τάση και να συνεχίσει τη δυναμική της ανάπτυξη. Εξού και ο ενθουσιασμός για τη μετοχή της στην Wall Street.

Η στρατηγική της Tesla για το κλείσιμο των καταστημάτων έρχεται σε αντίθεση με αυτή την τάση και ακολουθεί εν μέρει το παράδειγμα εταιρειών τεχνολογίας όπως η Apple. Το 2010, η εταιρεία πραγματοποιούσε όλες τις πωλήσεις της διαδικτυακά σε καυτές αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα.

Το πρόβλημα είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο περίπλοκα και ακριβά προϊόντα από τα iPhones. Οι καταναλωτές συνήθως θέλουν να δοκιμάσουν το αυτοκίνητο πριν το αγοράσουν. Εκτός αυτού, οι πωλήσεις αυτοκινήτων υπόκεινται σε κάθε είδους κανόνες και κανονισμούς σε διαφορετικές πολιτείες που μπορεί να απαιτούν την ύπαρξη φυσικών καταστημάτων.

Και στις δύο περιπτώσεις, η απουσία φυσικών καταστημάτων μπορεί να επιβραδύνει το momentum της Tesla. και να μειώσει τις πιθανότητες οι πωλήσεις της να περάσουν το λεγόμενο "Σημείο καμπής" -το επίπεδο μετά το οποίο η αλλαγή στο momentum γίνεται αδιάκοπη.

Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει το ντάμπινγκ των μετοχών της εταιρείας στη Wall Street.

Ακόμη κι έτσι, μόνο ο χρόνος θα δείξει ποια εταιρεία έκανε το σωστό.

(forbes, capital.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα