Skip to main content
Menu
English edition

Χαρακτηριστικά του ισραηλινού πλοίου προστασίας της ΑΟΖ

Σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται η αξία του ταχύπλοου πλοίου ανοικτής θαλάσσης που αποκτήθηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία μέσω διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ και το οποίο θα  αξιοποιηθεί για τις περιπολίες της κυπριακής ΑΟΖ. Η τελετή καθέλκυσης πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη, παρουσία του Κύπριου Υπουργού Άμυνας Χριστόφορου Φωκαΐδη και του Ισραηλινού ομολόγου του Αβιγκτον Λίμπερμαν. Υπολογίζεται ότι τo πλοίο θα βρίσκεται στην Κύπρο στα τέλη του 2017. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Israel lhayom, σε δήλωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος των ισραηλινών Ναυπηγίων Avi Shahaf, δήλωσε πως το έργο έχει μεγάλη σημασία για την εταιρεία. «Έχουμε επενδύσει στη γνώση, την εμπειρία και την εφευρετικότητά μας για να κατασκευάσει και να παρέχει αυτό το μοναδικό, τεχνολογικά προηγμένο πλοίο», είπε. Παράλληλα, εξέφρασε τη βαθύτατη ικανοποίησή του για την επένδυση του Κυπριακού Υπουργείου Άμυνας στο Ισραήλ.

Σύμφωνα με την εταιρεία,  το νέο  σκάφος περιπολίας έχει εκτόπισμα 430 τόνων, ένα συνολικό μήκος 62 μέτρων (203 πόδια), με μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων, και μεταφέρει μέχρι και 30 μέλη του πληρώματος.

Το ταχύπλοο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, είναι εξοπλισμένο με πολλαπλά εξελιγμένα συστήματα, μεταξύ των οποίων δύο πολυβόλα Rafael Typhoon, προηγμένο ραντάρ, ηλεκτροοπτικά συστήματα πλοήγησης, συστήματα επικοινωνιών που περιλαμβάνουν δορυφορικές επικοινωνίες, και ένα state-of-the-art σύστημα διοίκησης και ελέγχου. Το σκάφος μπορεί να φιλοξενήσει μια ποικιλία προηγμένων όπλων και είναι συμβατό αναφορικά με τους διεθνείς κανονισμούς σταθερότητας και πλοήγησης.

Ο σχεδιασμός του πλοίου υποστηρίζει επιχειρήσεις για περιπολίες ανοικτής θαλάσσας, καθώς και επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αποτρέψουν τη θαλάσσια τρομοκρατία, το λαθρεμπόριο και άλλες παράνομες θαλάσσιες δραστηριότητες. Υποστηρίζει περαιτέρω την προστασία των υπεράκτιων εγκαταστάσεων, τις επιχειρήσεις ειδικών δυνάμεων, τις αποστολές έρευνας και διάσωσης και τις προσπάθειες κατά της ρύπανσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Ισραηλινά Ναυπηγεία, που ιδρύθηκαν το 1959, αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές  εταιρείες κατασκευής και επισκευής πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο. Απασχολεί περίπου 500 άτομα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 35 μηχανικών.

Ρωσικό «κατασκοπευτικό» στη Μεσόγειο

Εν τω μεταξύ, σε μια άλλη είδηση της ιστοσελίδας Popular mechanics, αναφέρεται πως το ρωσικό κατασκοπευτικό πλοίο «Υantar» βρίσκεται στην Ανατολική Μεσόγειο για μια ειδική αποστολή. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα,  αν και πρόκειται για ένα ωκεανογραφικό ερευνητικό πλοίο, εξωτερικοί παρατηρητές πιστεύουν ότι το Yantar είναι στην πραγματικότητα ένα πλοίο κατασκοπείας που χρησιμοποιεί μίνι υποβρύχια για να διεξάγουν υποθαλάσσιες αποστολές.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον δημοσιογράφο H.I. Sutton, ενδεχομένως το ρωσικό πλοίο να μην είναι τυχαία στην περιοχή, αφού, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται εκεί όπου γίνονται εργασίες πόντισης υποθαλάσσιου καλωδίου που θα συνδέει το Ισραήλ και την Κύπρο.

Η σύζευξη των καλωδίων, σημειώνει το δημοσίευμα, δεν είναι το μόνο πράγμα που κάνει το ρωσικό πλοίο. «Το Yantar έχει παρατηρηθεί να χρησιμοποιεί υποβρύχια για να εντοπίσει ρωσικά μαχητικά που έχουν καταπέσει στη Μεσόγειο κατά τη διάρκεια των επιδρομών στη Συρία», δήλωσε ο Sutton στην Popular Mechanics, προσθέτοντας «Η Ρωσία έχασε δύο τζετ το 2016, ένα Su-33 Flanker και ένα MiG-29 Fulcrum».

(SigmaLive.com)

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα