Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

H Tesla χρειάζεται να κάνει περισσότερα από το να "πατήσει τέρμα το γκάζι"

Η Tesla αναφέρεται στη μέγιστη επιτάχυνση των οχημάτων της ως "ludicrous mode". Αυτό που χρειάζεται η εταιρεία, όμως, είναι ταχύτητα διαφυγής.

Και από πού χρειάζεται να ξεφύγει; Από τα λειτουργικά της έξοδα. Η εταιρεία δεν κατόρθωσε να έχει κέρδη παρά τις πωλήσεις αυτοκινήτων ρεκόρ το τελευταίο τρίμηνο. Καθώς το φθηνότερο Model 3s αντιπροσωπεύει ένα ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων, μειώνοντας τις μέσες τιμές πώλησης, η Tesla πρέπει να μειώσει τα κόστη γρηγορότερα για να αντισταθμίσει τη διαφορά. Μία σύγκριση του ακαθάριστου περιθώριου κέρδους στη βασική μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων με τις διάφορες δαπάνες που πρέπει να απορροφήσει η Tesla, δείχνει τι έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία.

Το μεικτό περιθώριο κέρδους από την παραγωγή αυτοκινήτων υποχώρησε και πάλι το δεύτερο τρίμηνο, στο 18,9%. Σκεφτείτε το σαν τα χρήματα που έχει η Tesla για να καλύψει όλα τα έξοδα. Αυτά περιλαμβάνουν την έρευνα και την ανάπτυξη, τις πωλήσεις και τα γενικά και διοικητικά έξοδα. Πρέπει επίσης να καλύψουν τις συνεχείς ζημιές από το τμήμα "Υπηρεσίες και λοιπά" της Tesla, αν και αυτές αντισταθμίζονται κάπως από το θετικό μικτό περιθώριο από το τμήμα ενέργειας (αυτό ισοδυναμούσε με μόλις 0,8% των εσόδων αυτοκινήτων στο τελευταίο τρίμηνο). Προσθέτοντας όλα αυτά, ιδού το μικτό περιθώριο:

Οικονομικό χάσμα

Η διάρθρωση του κόστους της Tesla μετριάστηκε καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν, αλλά το μικτό περιθώριο κέρδους για τα αυτοκίνητα δεν το κάλυψε μέχρι στιγμής το 2019

Υπήρξαν ανώμαλες διακυμάνσεις στη διάρθρωση του κόστους κατά το τρίτο τρίμηνο του 2016 και το δεύτερο εξάμηνο του 2018, περίοδοι οι οποίες είναι οι μόνες των τελευταίων πέντε ετών κατά τις οποίες η Tesla ανέφερε καθαρά GAAP κέρδη. Όλα αυτά τα τρίμηνα συμπεριέλαβαν ασυνήθιστα αυστηρές δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη και γενικά και διοικητικά έξοδα. Στο τέλος του 2018 επωφελήθηκε επίσης από τις αρχικές μαζικές πωλήσεις του Model 3 σε υψηλότερες προδιαγραφές και υψηλότερες τιμές.

Διαρθρωτικές προσαρμογές

 

Η Tesla μείωσε τα λειτουργικά έξοδα ως μερίδιο των εσόδων από τα αυτοκίνητα στα τρία κερδοφόρα τρίμηνα από τις αρχές του 2016. Έκανε το ίδιο και κατά το 2ο τρίμηνο του 2019.

Η αποζημίωση βάσει μετοχών έχει επίσης διαδραματίσει σημαντικό ρόλο εδώ. Η δαπάνη αυτή συνήθως δεν υπολογίζεται στους αριθμούς των "προσαρμοσμένων" κερδών των αναλυτών (σε αντίθεση με τα στοιχεία GAAP). Αυξήθηκε το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2018 στα 1,29 δισ. δολ. συνολικά, ποσό μεγαλύτερο από το άθροισμα των προηγούμενων τεσσάρων τριμήνων. Ακόμη και χωρίς αυτή τη δαπάνη, το μεικτό περιθώριο απλώς έφτασε το επίπεδο των προσαρμοσμένων εξόδων, χωρίς να βγάλει κέρδος. 

Αυτή η επιβάρυνση κόστους αποτελεί το διαρθρωτικό εμπόδιο στην κερδοφορία, που επιδεινώνεται από έναν συνδυασμό της βραδύτερης ανάπτυξης που αναμένεται να ισχύσει και για το υπόλοιπο του 2019 και της μείωσης των εσόδων ανά όχημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι προβλέψεις κερδών για την Tesla, οι οποίες συνήθως ξεκινούν αισιόδοξες, αναθεωρούνται τόσο συχνά καταλήγοντας σε αρνητικό επίπεδο. Ο πρώην "ταύρος” Adam Jonas, ο αναλυτής που καλύπτει την Tesla για την Morgan Stanley, μόλις περιέκοψε την τιμή για κέρδη GAAP ανά μετοχή για το 2020 από τα +32 σεντς σε απώλεια μεγαλύτερη από 10 φορές του ποσού αυτού, δηλαδή στα 3,39 δολάρια. Οι προβλέψεις για τα καθαρά κέρδη για το 2019 και το 2020 ήταν 1,31 δισ. δολ., συνολικά, πριν από ένα χρόνο. Από την Παρασκευή οι προβλέψεις δείχνουν ζημιές ύψους 1 δισ. δολ..

Απώλεια εμπιστοσύνης

Όπως συμβαίνει συχνά, οι εκτιμήσεις για τα κέρδη της Tesla έχουν καταρρεύσει όσο προχωράει το 2019

Η Tesla στοχεύει σε μικτά περιθώρια άνω του 20% για να καλύψει το βάρος των δαπανών και ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk στη συνεδρίαση με τους αναλυτές την περασμένη εβδομάδα είπε ότι οι αναβαθμίσεις για να γίνουν τα αυτοκίνητα πλήρως αυτο-οδηγούμενα -"full self-driving" (FSD)-  θα αποτελέσουν σημαντικό μέρος αυτής της προσπάθειας. Θεωρητικά, καθώς η εταιρεία αναπτύσσει αυτή τη δυνατότητα για τους ιδιοκτήτες που έχουν πληρώσει για το αυτοκίνητο, έτσι μπορεί να κρατήσει τα έσοδα αυτά (και να πείσει άλλους πελάτες να αγοράσουν αυτή την επιλογή), ενισχύοντας τα μικτά περιθώρια κέρδους. Η Tesla σημείωσε στην τριμηνιαία κατάθεσή της με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ότι τα αναβαλλόμενα έσοδα από υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών "FSD", είχαν διογκωθεί σε 1,19 δισ. δολ. τον Ιούνιο έναντι 883 εκατ. δολ. στην αρχή του έτους. 

Αλλά όπως φάνηκε από την αντίδραση στην "ημέρα αυτονομίας" της Tesla τον Απρίλιο - καθώς και από τις αναθεωρήσεις προς τα κάτω στις προβλέψεις κερδών και εσόδων - οι προσδοκίες για τα αυτοοδηγούμενα οχήματα μειώνονται σημαντικά. Οι περικοπές στις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης κατά το παρελθόν έτος επίσης δεν συμβαδίζουν με τις προσδοκίες για νέες καινοτομίες στο κοντινό μέλλον. Και σε αντίθεση με αυτά τα οράματα, η σημερινή πραγματικότητα του κόστους είναι αυτή που έχει σημασία στο τέλος.

(του Liam Denning, Bloomberg, capital.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα