Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

«Επιθετική» πολιτική από το ΔΕΣΦΑ – Διεκδικεί συμμετοχή σε FSRU Αλεξανδρούπολης, Αποθήκη Ν. Καβάλας και ΔΕΠΑ Υποδομών

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Από απλός Διαχειριστής του συστήματος, ο ΔΕΣΦΑ φαίνεται ότι διεκδικεί, στηριζόμενους στους ισχυρούς μετόχους του, να καταστεί ένας από τους μεγάλους και κεντρικούς παίκτες της εγχώριας ενεργειακής αγοράς. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει το ενδιαφέρον που έχει η διοίκησή του για όλα τα εν Ελλάδι και εν εξελίξει μεγάλα projects φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, στα άμεσα σχέδια του ΔΕΣΦΑ είναι η διεκδίκηση συμμετοχής σε τρείς ενεργειακές υποδομές: Τον πλωτό σταθμό LNG της Αλεξανδρούπολης (FSRU), την υπόγεια αποθήκη αερίου στη Νότια Καβάλα και την υπό αποκρατικοποίηση ΔΕΠΑ Υποδομών.

Οι Snam, Enagas και Fluxys, μεγάλοι Ευρωπαίοι Διαχειριστές, μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ (και ταυτόχρονα μέτοχοι του αγωγού TAP), ένα χρόνο μετά την ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή συναντήθηκαν μέσω των CEO τους χθες με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Από τον Έλληνα πρωθυπουργό, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ζήτησαν από πρώτο χέρι ενημέρωση για τις κυβερνητικές αποφάσεις στην αγορά ενέργειας μετά το ΕΣΕΚ και την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed.

Οι επικεφαλής των μετόχων του ΔΕΣΦΑ με στελέχη του Διαχειριστή στα γραφεία της Αθήνας

Ταυτόχρονα οι στρατηγικοί επενδυτές του Διαχειριστή παρουσίασαν τα επενδυτικά τους σχέδια που στηρίζουν τις στρατηγικές της χώρας για απολιγνιτοποίηση, αλλά και ανάδειξή της σε περιφερειακό ενεργειακό hub.

Πρόκειται για τα έργα με τα οποία εξασφαλίζεται η πρόσβαση των λιγνιτικών περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας στο φυσικό αέριο του TAP μέσω της κατασκευής του μετρητικού και ρυθμιστικού σταθμού στην Περδίκκα Εορδαίας καθώς κι εκείνα που μεταμορφώνουν την Ελλάδα σε ενεργειακό hub. Μεταξύ άλλων:

  • Οι σταθμοί Συμπίεσης στους Κήπους και στην Αμπελιά, ο Μετρητικός και Ρυθμιστικός σταθμός στην Κομοτηνή, οι εγκαταστάσεις στη Νέα Μεσημβρία και εν γένει οι υποδομές που ενισχύουν τη διακίνηση αερίου από και προς τις άλλες χώρες (Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία κ.λπ.)

• Ο αγωγός Νέας Μεσημβρία - Ειδομένη / Γευγελή (Βόρεια Μακεδονία)

Επιπλέον, οι επιτελείς των τριών εταιρειών φέρονται να ενημέρωσαν τον Έλληνα πρωθυπουργό για το ενδιαφέρον του ΔΕΣΦΑ για κάθε επενδυτική ευκαιρία που ανοίγεται με τις αποκρατικοποιήσεις και τα προωθούμενα διεθνή ενεργειακά projects. Ειδικότερα:

Το FSRU Αλεξανδρούπολης

Ο ΔΕΣΦΑ έχοντας υπογράψει MOU για τη συμμετοχή του με 20% στο FSRU της Αλεξανδρούπολης τώρα εξετάζει σοβαρά την είσοδο του στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη στην εταιρία που έστησε ο όμιλος Κοπελούζου για να τρέξει το επενδυτικό σχέδιο των 380 εκ. ευρώ συμμετέχουν με ποσοστά 20%, η Gaslog, η ΔΕΠΑ και η Bulgartransgaz.

Το έργο του πλωτού σταθμού υποδοχής LNG και αεριοποίησης θα αξιοποιηθεί μεταξύ άλλων για τον εφοδιασμό του ελληνοβουλγαρικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου IGB. Ο τελευταίος όταν κατασκευαστεί θα διασυνδεθεί με τον TAP στον οποίο μέτοχοι είναι οι τρεις Ευρωπαίοι Διαχειριστές φυσικού αερίου.

 Η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου Ν. Καβάλας

 Στο επενδυτικό στόχαστρο του ΔΕΣΦΑ βρίσκεται και η υπό πώληση υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου της Ν. Καβάλας.

Σύντομα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του energypress, πρόκειται να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει τους όρους τιμολόγησης των ποσοτήτων αερίου που θα αποθηκεύονται στο εξαντλημένο κοίτασμα. Τότε το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι σε θέση να δημοσιοποιήσει την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση των δικαιωμάτων μίσθωσής της.

Οι επενδύσεις που απαιτούνται είναι της τάξης των 350 εκ. ευρώ και ο ΔΕΣΦΑ θα έχει αντιμέτωπη την κοινοπραξία των Energean  – Engie – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η ΔΕΠΑ Υποδομών

Πηγές αναφέρουν ότι οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ εξετάζουν με προσοχή και τα δεδομένα για τη διεκδίκηση του 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Αν και δεν φαίνεται να υπάρχει νομική εμπλοκή για τη συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ στον διαγωνισμό που λήγει στις 14 Φεβρουαρίου, εντούτοις το ενδεχόμενο να συμμετάσχει και η Ιταλική Italgas (όπως έχει αναφερθεί επανειλημένα) προκαλεί κάποια ζητήματα συμμετοχής για τον Διαχειριστή. Και αυτό καθώς μέτοχος της ιταλικής Snam (μετόχου του ΔΕΣΦΑ) είναι το Ταμείο Παρακαταθηκών της Ιταλίας, το οποίο επίσης έχει συμμετοχή στην Italgas.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα