Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Ανοίγουν οι προσφορές για τους 3 διαγωνισμούς του αγωγού IGB - Αφορούν τον project manager, τους σωλήνες και την κατασκευή

Γιώργος Φιντικάκης

Τρεις καθοριστικοί διαγωνισμοί για την επόμενη ημέρα του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB, αυτοί που αφορούν τον project manager του έργου, την προμήθεια των σωλήνων, και την κατασκευή του, πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο επόμενο διάστημα. 

Πρώτος και κυριότερος είναι αυτός για τον οwner engineer, δηλαδή τον project manager, που θα παρακολουθεί και εποπτεύει για λογαριασμό των μετόχων, την πορεία του έργου, και για τον οποίο οι προσφορές ανοίγουν εντός Μαρτίο.

Στο μεταξύ ισχυρή είναι η ελληνική παρουσία στην επόμενη φάση του άλλου διαγωνισμού, εκείνου για την επιλογή του αναδόχου κατασκευής του έργου μήκους 182 χλμ και προυπολογισμού 145 εκατ. ευρώ, όπου έχουν συνολικά περάσει πέντε εταιρείες και κοινοπραξίες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και τρεις ελληνικές.

Πρόκειται για το σχήμα της γερμανικής Max Streicher και της ελληνικής ΤΕΡΝΑ, την J&P ΑΒΑΞ, και την κοινοπραξία της China Petroleum Pipeline Engineering με την ΑΚΤΩΡ. Την κατασκευή επίσης διεκδικούν μια κοινοπραξία δυο βουλγαρικών εταιρειών και της ιταλικής Bonatti, καθώς επίσης το σχήμα της γαλλικής Spiecapag, θυγατρικής του ομίλου Vinci και της βουλγαρικής Thrace Group.

Στην πράξη οι ενδιαφερομενοι αναμένεται να υποβάλουν προσφορές την επόμενη εβδομάδα, ένα μήνα μετά η ICGB θα τις έχει αξιολογήσει και μέχρι τα τέλη Απριλίου αναμένεται να έχει ανακηρύξει τον ανάδοχο.

Στην κοινοπραξία ICGB, που υλοποιεί το έργο, συμμετέχουν κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ) και κατά 50% η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ). Τους προσεχείς μήνες η ΔΕΠΑ θα πρέπει να καταβάλει ως συμμετοχή, προκειμένου να τρέξουν οι διαδικασίες, ποσό 18 εκατ ευρώ.

Ο IGB θα έχει αρχικά προβλεπόμενη μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, συνδέοντας το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου με το βουλγαρικό, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη στη Στάρα Ζαγόρα στη γειτονική χώρα. Αποτελεί τμήμα του λεγόμενου Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος θα δημιουργηθεί με τη διασύνδεση των συστημάτων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.

Μέσω της διασύνδεσης του αγωγού με τον ΤΑΡ και με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς, το οποίο διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ, η Βουλγαρία αλλά και η ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αποκτήσει πρόσβαση στο αέριο της Κασπίας και άλλων πηγών, καθώς και σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω των ελληνικών τερματικών σταθμών. Οι δύο συμφωνίες διασύνδεσης με τον TAP και το ελληνικό σύστημα μεταφοράς έχουν υπογραφεί από πέρυσι, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για τη Συνδεσιμότητα της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (CESEC).

Σημειωτέον ότι ο διαγωνισμός για τον οwner engineer του έργου είναι προϋπολογισμού περίπου 8 εκατ. ευρώ, και για τη προμήθεια των σωλήνων, αγγίζει τα 60 εκατ ευρώ.

Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η ICGB AD με 46 εκατ. ευρώ, ενώ θα λάβει επιπλέον 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του βουλγαρικού προϋπολογισμού. Ο αγωγός αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το Β΄εξάμηνο του 2020.

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα