Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Αναβλήθηκε η Γενική Συνέλευση της ΔΕΠΑ για το split της εταιρείας - Κλιμάκωση των απεργιών από τους εργαζόμενους

Γιώργος Φιντικάκης

(upd: 14:30) Αναβλήθηκε, σύμφωνα με σημερινές πληροφορίες, όπως άλλωστε είχε γράψει στο σχετικό του ρεπορτάζ το energypress, η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΠΑ, που ήταν προγραμματισμένη για τις 31 Μαίου και η οποία επρόκειτο να εγκρίνει τις πράξεις διαχωρισμού του ομίλου σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών. Το πιθανότερο είναι η πραγματοποίησή της να μεταφερθεί για το τέλος Ιουνίου, ωστόσο δεν ελήφθη σήμερα απόφαση για τη νέα ημερομηνία.

Ως γνωστόν, στο επίκεντρο της προσοχής βρίσκεται η δέσμευση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη για την πρόσληψη των περίπου 140 εργολαβικών εργαζομένων.

Στο μεταξύ, κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στη ΔΕΠΑ, καθώς το σωματείο ΣΕΦΑ-ΔΕΠΑ εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση όπου αναφέρει πως "αξιολογώντας όλα τα δεδομένα από τις συζητήσεις που έγιναν και λαμβάνοντας υπόψη πως δεν ικανοποιείται όχι μόνο το κεντρικό, αλλά ούτε ένα από τα επί μέρους 6 αιτήματα που παρουσίασε εγγράφως στη ΔΕΠΑ όπως αποφασίστηκαν από τους ίδιους τους εργαζόμενους, αποφάσισε να συνεχιστεί η μη εξυπηρέτηση των λεωφορείων από τους δύο σταθμούς ΣΑΛΦΑ Α. Λιοσίων και Ανθούσας". 

Την ίδια στιγμή, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενέργειας (ΠΟΕ) αποφάσισε την κήρυξη πέντε 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών στις εταιρείες του Κλάδου από τη Δευτέρα 27.5.2019 και ώρα 07.00 έως Σάββατο 1.6.2019 και ώρα 06.59. Τόνισε σχετικά ότι "συνεχίζουμε τον αγώνα μας για τη μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των συναδέλφων μας που εργάζονται επί σειρά ετών στις εταιρείες και του Ομίλου ΔΕΠΑ".

Νωρίτερα, το energypress έγραφε:

Ταλαιπωρίας συνέχεια σήμερα για τους επιβάτες των λεωφορείων του ΟΑΣΑ, καθώς η διοίκηση της ΔΕΠΑ και οι “εργολαβικοί” δεν κατάφεραν να τα βρουν, ούτε και χθες, παρά τις μαραθώνιες χθεσινοβραδυνές μεταξύ τους συναντήσεις, και η απεργία συνεχίζεται.

Στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων, βρέθηκε η πρόταση για απορρόφηση ενός ικανού, αριθμού εργαζομένων από μια εντελώς νέα θυγατρική που θα συσταθεί αποκλειστικά στην αεριοκίνηση, και θα αφορά και τα 220 περίπου λεωφορεία του ΟΣΥ που κινούνται με φυσικό αέριο.

Την πρόταση που αποτελεί στην ουσία παραλλαγή του παλαιού σχεδίου δημιουργίας θυγατρικής της ΔΕΠΑ στην αεριοκίνηση, όπου και θα προσλαμβάνονταν σύμφωνα με πληροφορίες, π.χ. 40-50 άτομα, απέρριψε το προσκείμενο στο ΚΚΕ σωματείο. Το άλλο ωστόσο σωματείο "εργολαβικών" της ΔΕΠΑ φέρεται να συμφωνεί στη λύση.

Στη διάρκεια των πολύωρων χθεσινών συναντήσεων όπου από πλευράς ΔΕΠΑ συμμετείχε ο πρόεδρος Β.Δότσης, διατυπώθηκαν αιτήματα από πλευράς "εργολαβικών", ακόμη και για άμεση χρήση της διάταξης, και της έγκρισης μισθολογικών αυξήσεων της τάξης του 10%, ένα χρόνιο - από παλιά - ζήτημα που σήμερα ξεπερνά το θέμα της μονιμοποίησης.

"Αν πάντως συνεχιστεί η απεργία, τότε θα υπάρξει κάποιο αίτημα αυτή να βγει καταχρηστική", προβλέπει στο "Energypress" άνθρωπος με γνώση του αντικειμένου.

Στο θέμα μείωσης της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, η διοίκηση της ΔΕΠΑ φέρεται να έχει βρει μια κάποια εναλλακτική, που περιλαμβάνει συμφωνία με ένα ιδιωτικό "αεράδικο" στην περιοχή του Ρέντη, όπου ήδη τροφοδοτούνται αλλά με πολύ αργό ρυθμό, 30-40 λεωφορεία Fysikon, την ημέρα. Σημειωτέον ότι η πρόεδρος του σωματείου της ΔΕΠΑ που πρόσκειται στο ΚΚΕ, Νικόλ Αθανασόπουλου, έχει κάνει πασιφανές ότι δεν πρόκειται να συναινέσει στους παραπάνω σχεδιασμούς.

Σε κάθε περίπτωση, κρίνεται σκόπιμο το σχέδιο να επανεργοποιηθεί, και η νέα αυτή θυγατρική να στελεχωθεί εκ του μηδενός. Είναι σε κάθε περίπτωση, μια λύση, όπως λένε οι παραπάνω πηγές, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα οι δύο εταιρείες Εμπορίας και Υποδομών, στην λογική πως ό,τι κι αν συμβεί, τελικά οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν βάσει λειτουργικών αναγκών, όχι να φορτωθούν σε κάποια από τις δύο εταιρείες, άτομα που αυτές δεν τα χρειάζονται.

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα