Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Δύο νέα σενάρια για την πρόσληψη των "εργολαβικών" της ΔΕΠΑ- Εξετάζεται και δημιουργία καινούργιας θυγατρικής - Μετατίθεται για τέλη Ιουνίου η Γενική Συνέλευση

Γιώργος Φιντικάκης

Σενάρια επί σεναρίων πέφτουν τις τελευταίες ημέρες στο τραπέζι, προκειμένου να βρεθεί λύση στο ζήτημα μονιμοποίησης των 140 "εργολαβικών" της ΔΕΠΑ, των οποίων οι καθημερινές πλέον 24ωρες απεργίες έχουν αρχίσει να δημιουργούν σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας και άρα καθυστερήσεις, στο στόλο του ΟΑΣΑ.

Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, το χρονοδιάγραμμα διάσπασης της ΔΕΠΑ μετατίθεται συνεχώς προς τα πίσω, και ενώ χθες έγινε γνωστό ότι ανάμεσα στα εξεταζόμενα σενάρια είναι ακόμη και η εδώ και καιρό σκέψη για σύσταση μιας νέας θυγατρικής στη ΔΕΠΑ, σε τομέα που δεν θα σχετίζεται με την χονδρεμπορία.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση της ΔΕΠΑ προτίθεται να εισηγηθεί στο Δ.Σ. της Παρασκευής, να μετατεθεί η Γενική Συνέλευση των μετόχων, που θα ενέκρινε το σχέδιο διάσπασης, από τις 31 Μαΐου όπως όριζε ο νόμος, στα τέλη Ιουνίου. Είναι προφανές ότι η αποκρατικοποίηση οδεύει όλο και πιο προς τα πίσω.

Στο δια ταύτα, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο θα μονιμοποιηθούν οι "εργολαβικοί", τα πράγματα έχουν ήδη δρομολογηθεί για όσους απασχολούνται στις θυγατρικές των δικτύων. Πρώτη η ΔΕΔΑ ανακοίνωσε χθες την πρόσληψη με σύμβαση αορίστου χρόνου, των δικών της 23 "εργολαβικών", ενώ αντίστοιχη κίνηση αναμένεται προσεχώς και από την ΕΔΑ Αττικής για τους 20-30 δικούς της.

Σε αμφότερες των περιπτώσεων, δεν εγείρονται ζητήματα νομιμότητας, καθώς και οι δύο αυτές εταιρείες βρίσκονται σε φάση γενναίας επέκτασης, άρα έχουν ανάγκη από προσωπικό. Τους παραπάνω εργαζόμενους θα ακολουθήσουν (δηλαδή θα προσληφθούν από ΔΕΔΑ και ΕΔΑ Αττικής) και περίπου 40-50 συνάδελφοί τους από τους 140 "εργολαβικούς" της ΔΕΠΑ. Αυτό θα γίνει σύντομα, ως δεύτερη φάση. Ούτως ή άλλως όλοι αυτοί οι εργολαβικοί που θα προσληφθούν σε ΔΕΔΑ και ΕΔΑ Αττικής θα ενταχθούν κάτω από την ΔΕΠΑ Υποδομών, το πρόγραμμα της οποίας μπορεί να απαιτήσει ακόμη περισσότερο προσωπικό.

Τόσο καιρό το πρόβλημα αφορούσε και αφορά τους υπολειπόμενους 100 "εργολαβικούς" της ΔΕΠΑ που προορίζονται για την εμπορία. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι πολλοί από τους παραπάνω θα προσλαμβάνονταν από την "Φυσικό Αέριο Αττικής", η οποία αυτόματα θα τους δάνειζε στη ΔΕΠΑ Εμπορίας. Μόλις η τελευταία θα απορροφούσε την πρώτη, οι εν λόγω "εργολαβικοί" θα μονιμοποιούνταν.

Το σχέδιο απαιτούσε την έγκριση των μετόχων της ΔΕΠΑ, δηλαδή ΕΛΠΕ και ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι αρνήθηκαν να το κάνουν, δηλαδή να συναινέσουν στις προσλήψεις, επικαλούμενοι ότι δεν "γνωρίζουν" τίποτα για εργολαβικούς, παρά μόνο ότι η ΔΕΠΑ αγοράζει υπηρεσίες από συγκεκριμένους εργολάβους. Ετσι, ουδείς δέχτηκε να αναλάβει την ευθύνη για τις αμφιλεγόμενες αυτές προσλήψεις.

Τα δύο σενάρια

Κάπως έτσι φτάσαμε στα δύο παρακάτω πιθανά σενάρια :

1ο : Να ανατεθούν εργολαβικά στην "Φυσικό Αέριο Αττικής" κάποιες από τις δουλειές που κάνει η ΔΕΠΑ και στις οποίες δραστηριοποιούνται οι "εργολαβικοί" εργαζόμενοι. Στη σύνεχεια η "Φυσικό Αέριο" θα προσλάβει τους εργολαβικούς προκειμένου να μπορέσει τελικά να "παραδώσει" τις υπηρεσίες αυτές στη ΔΕΠΑ.

2ο: Να δημιουργηθεί μια νέα θυγατρική στην οποία θα προσληφθούν οι εργολαβικοί. Η θυγατρική αυτή δεν θα έχει το αντικείμενο της χονδρεμπορίας όπως η ΔΕΠΑ, ούτε της λιανικής όπως η "Φυσικό Αέριο".

Το θέμα της σύστασης θυγατρικής συζητήθηκε χθες σε συνάντηση στο ΥΠΕΝ και λέγεται ότι απέσπασε θετική αντιμετώπιση. Το επόμενο βήμα ήταν να παρουσιασθεί το σχέδιο σήμερα το πρωί στις συνελεύσεις των σωματείων των "εργολαβικών" που συνεδριάζουν προκειμένου να αποφασίσουν την από εδώ και πέρα πορεία των απεργιακών τους κινητοποιήσεων. Εφόσον αυτοί συμφωνήσουν, και λήξουν οι απεργίες, θα πρέπει αμέσως μετά να παρουσιαστεί το σχέδιο και στους δύο μετόχους της ΔΕΠΑ, δηλαδή ΕΛΠΕ και ΤΑΙΠΕΔ.

Άνθρωποι με γνώση των διεργασιών, εξηγούν ότι η σύσταση της συγκεκριμένης θυγατρικής βρίσκεται εδώ και καιρό στα σκαριά, και ότι δεν την "γέννησαν" οι προεκλογικές ανάγκες. Υποστηρίζουν ότι το πλάνο είχε παγώσει, καθώς το αντίστοιχο project είχε ανατεθεί χωρίς επιτυχία στο προσωπικό της ΔΕΠΑ, και ότι απλώς τώρα είναι η ευκαιρία αυτό να ξαναέρθει στο προσκήνιο.

Κρίνεται σκόπιμο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το σχέδιο να επανεργοποιηθεί, και η νέα αυτή θυγατρική να στελεχωθεί εκ του μηδενός. Είναι σε κάθε περίπτωση, μια λύση, όπως λένε οι παραπάνω πηγές, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα οι δύο εταιρείες Εμπορίας και Υποδομών, στην λογική πως ό,τι κι αν συμβεί, οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν βάσει λειτουργικών αναγκών, όχι να φορτωθούν σε κάποια από τις δύο εταιρείες, άτομα που αυτές δεν τα χρειάζονται.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα