Σε περιφερειακή συνεργασία για τις ΑΠΕ καλεί ο Βούλγαρος πρόεδρος
Ο Βούλγαρος πρόεδρος, Ρόσεν Πλέβνελιεβ, τόνισε χθες από το βήμα της συνόδου του ΟΗΕ για το κλίμα στη Νέα Υόρκη ότι χρειάζεται περιφερειακή συνεργασία για την ανάπτυξη της πράσινης ενέργειας.
«Η περιοχή μας είναι ευλογημένη με πλούσιο καθαρό ενεργειακό δυναμικό, ιδίως στην ηλιακή και αιολική ενέργεια. Για να το εκμεταλλευτούμε θα πρέπει να ενδυναμώσουμε την περιφερειακή συνεργασία», τόνισε σχετικά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ευρωπαϊκές χώρες αντιμετωπίζουν ενεργειακούς κινδύνους που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σε εθνικό επίπεδο, για αυτό και η Βουλγαρία υποστηρίζει την Ευρωπαϊκή Ενεργειακή Ένωση, καθώς και την διασύνδεση των δικτύων ηλεκτρισμού σε περιφερειακό και πανευρωπαϊκό επίπεδο.
«Πρέπει να αναπτύξουμε μια σωστή ενεργειακή αγορά και να υλοποιήσουμε επαρκείς διασυνδέσεις στον ηλεκτρισμό και στο αέριο. Υποστηρίζουμε σθεναρά έργα όπως ο ΤΑΡ και ο ΤΑΝΑΡ, καθώς και τις διασυνδέσεις με τα γειτονικά κράτη», πρόσθεσε.
Παράλληλα, ο Πλέβνελιεβ ανέφερε ότι το 2012 η Βουλγαρία ήταν το κράτος με τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις ηλιακής ενέργειας ανά κάτοικο παγκοσμίως, ενώ στη ΝΑ Ευρώπη χρησιμοποιείται μόλις το 41% του υδροηλεκτρικού δυναμικού.