Λιγότερο «πράσινη» πλέον η Γερμανία με τις ευλογίες της Μέρκελ
Την ώρα που οι Βρυξέλλες ανακοίνωναν τη χαλάρωση των δεσμευτικών στόχων για τις ΑΠΕ, στο πλαίσιο των εξαγγελιών για την ενεργειακή πολιτική της ΕΕ ως το 2030, η Γερμανίδα καγκελάριος Μέρκελ εξέφραζε τη στήριξή της στη σχεδιαζόμενη μείωση επιδοτήσεων προς τις ΑΠΕ, που παρουσίασε ο υπουργός Οικονομίας και αρμόδιος για την ενεργειακή πολιτική, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.
Η άνοδος των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος απασχολεί τη γερμανική κοινή γνώμη, καθώς η χώρα εγκαταλείπει τον άνθρακα και την πυρηνική ενέργεια. Τα σχέδιο για την αναμόρφωση της νομοθεσίας περί ΑΠΕ προβλέπει τη μείωση του τέλους ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με τα σχέδια αυτά, ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ πρόκειται να προξενήσει την οργή του λόμπι των φ/β εκτίμησε το περιοδικό Σπίγκελ. «Οι βιομηχανικές επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτούνται από ιδιόκτητες εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών θα πρέπει μελλοντικά να πληρώνουν τέλος ανανεώσιμων πηγών, όπως όλοι οι καταναλωτές ρεύματος». Το έγγραφο προτείνει «ριζική μεταρρύθμιση» που θα «φρενάρει αισθητά την άνοδο του κόστους».
Επίσης, το έγγραφο κάνει λόγο για «υπερπροσφορά» και περιορίζει τους ρυθμούς εγκατάστασης ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών στα 2,5 γιγαβάτ ετησίως. Για τα αιολικά πάρκα στη θάλασσα, αντιθέτως, υπάρχουν, σύμφωνα με το έγγραφο του Γκάμπριελ, περισσότερες δυνατότητες και ο στόχος ορίζεται στα 6,5 γιγαβάτ ετησίως ως το 2020.
«Το κλειδί για τη μελλοντική βιωσιμότητα της γερμανικής οικονομίας είναι η ασφαλής, φιλική προς το περιβάλλον και οικονομικά συμφέρουσα παροχή ενέργειας» είπε η καγκελάριος Μέρκελ, δηλώνοντας «αμέριστη υποστήριξη» προς τα σχέδια του Γκάμπριελ. Έξω από το κτίριο στο οποίο αποσύρθηκαν τα μέλη του κυβερνητικού συνασπισμού συγκεντρώθηκαν διαδηλωτές, οι οποίοι διαμαρτυρήθηκαν για την περιβαλλοντική πολιτική της κυβέρνησης.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιθέτως, ο Γκάμπριελ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την απόφαση των Βρυξελλών να αποφύγουν τον ορισμό συγκεκριμένων στόχων μείωσης εκπομπών ρύπων ανά κράτος-μέλος. Κατά τη χθεσινή ανακοίνωση των μελλοντικών ενεργειακών στόχων, η Ευρωπαϊκό Επιτροπή έθεσε τον συνολικό, πανευρωπαϊκό στόχο της μείωσης κατά 40% των ρύπων το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Ο Γκάμπριελ είπε ότι «χωρίς τους προηγούμενους δεσμευτικούς στόχους, η Ευρώπη δεν θα είχε σημειώσει την πρόοδο που σημείωσε. Πρέπει να συνεχίσουμε με συνέπεια σε αυτόν τον δρόμο», τόνισε.