ΗΠΑ: Επιμένει στις ΑΠΕ το υπ. Ενέργειας, παρά το σχιστολιθικό "μπουμ"
Η κυβέρνηση Ομπάμα θα πρέπει να πιέσει σκληρά για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, παρά το γεγονός ότι η συνεχιζόμενη έκρηξη σχιστολιθικού αερίου καθιστούν τις συγκεκριμένες τεχνολογίες λιγότερο ανταγωνιστικές οικονομικά.
Αυτό δήλωσε ο νέος Υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, Ernest Moniz, στέλνοντας το μήνυμα ότι οι φθηνές τιμές ενέργειας που έχει εξασφαλίσει στη χώρα το σχιστολιθικό αέριο δε θα πρέπει να λειτουργήσουν αρνητικά για την προώθηση των καθαρών ενεργειακών τεχνολογιών.
Ο Moniz ανέφερε ειδικότερα ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να εστιάσει τόσο στην ηλιακή και αιολική ενέργεια αλλά και σε «ξεχασμένες» μορφές ΑΠΕ όπως η γεωθερμία και τα μικρά υδροηλεκτρικά.
Οι συγκεκριμένες δηλώσεις του Moniz, ο οποίος ορκίστηκε την περασμένη Τρίτη, έχουν ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι οι ανταγωνιστικές τιμές που έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν οι αμερικανικές βιομηχανίες λόγω των τεραστίων ποσοτήτων σχιστολιθικού αερίου που διατίθενται την αγορά, έχουν οδηγήσει την Ευρώπη στο σχεδιασμό μίας νέας πολιτικής, στο επίκεντρο της οποίας τίθεται πλέον το ζήτημα της φθηνής ενέργειας ενώ οι ΑΠΕ και η πράσινη ανάπτυξη εν γένει παύουν να αποτελούν προτεραιότητα.