Την μεγάλη υπόσχεση της ενεργειακής αυτάρκειας δίχως ΑΠΕ δίνει ο Ρόμνεϊ
Από το Νέο Μεξικό υποσχέθηκε ο υποψήφιος με τους Ρεπουμπλικάνους Μιτ Ρόμνεϊ ότι έως το 2020 οι Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι ενεργειακά αυτάρκεις.
Εν όψει των εκλογών του Νοεμβρίου παρουσίασε το σχέδιο του, το οποίο καταδικάζει τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και στηρίζει το πετρέλαιο, και υποσχέθηκε πως μέχρι να κλείσει η δεκαετία θα έχουν ανοίξει τουλάχιστον 3 εκατ. νέες θέσεις εργασίας, ενώ 500 δισ. δολάρια θα είναι τα κρατικά έσοδα από την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου.
“Αυτό σημαίνει ότι θα παράγουμε τα πάντα χρησιμοποιώντας όλες τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Βόρειας Αμερικής. Θα αλλάξει η ισορροπία, είναι εφικτό. Σήμερα παράγουμε περί τα 50 εκατ. βαρέλια την ημέρα, το υπόλοιπο το καλύπτουν οι εισαγωγές. Αύριο θα παράγουμε τα δύο τρίτα μόνοι μας και θα εισάγουμε μόνο το ένα τρίτο” δήλωσε ο Μιτ Ρόμνεϊ.
Δημοσίευματα στον ευρωπαϊκό Τύπο επισημαίνουν ωστόσο ότι αυτή η ξαφνική στροφή προς την οικονομία, το αγαπημένο του θέμα, γίνεται για να ξεχαστεί το σκάνδαλο του υποψηφίου του κόμματος του, Τοντ Άκιν, ο οποίος βίασε μία κοπέλα και στην συνέχεια την υποχρέωσε να προχωρήσει σε έκτρωση.
Το σχέδιο του Κόμματος των Ρεπουμπλικανών περιλαμβάνει την μείωση της φορολογίας για τους κλάδους του πετρελαίου, του φυσικού αερίου και του άνθρακα, καθώς και την ολοκλήρωση του πετρελαιαγωγού trans-Canada Keystone, η κατασκευή του οποίου έχει σταματήσει λόγω των έντονων διαμαρτυριών των περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Παράλληλα, προβλέπεται και η στήριξη της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας με την κατάργηση όμως κάθε κρατικής επιχορήγησης, καθώς, σύμφωνα με τον Μιτ Ρόμνεϊ, επιβαρύνουν την εθνική οικονομία εις βάρος των “παραδοσιακών” πηγών ενέργειας.