ΠΑΣΥΦ: Η επιδότηση των ορυκτών καυσίμων (και όχι οι ΑΠΕ) δημιουργεί τα ελλείμματα
Οι αδιαφανείς επιδοτήσεις των ορυκτών καυσίμων είναι η βασική αιτία για τα προβλήματα στην αγορά ενέργειας, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Φωτοβολταϊκών (ΠΑΣΥΦ), καθώς, όπως αναφέρει ο σύνδεσμος, με αυτό τον τρόπο ενισχύεται άμεσα η εισαγόμενη ενέργεια αντί της εγχώριας πρωτογενούς από ΑΠΕ.
Σε ανακοίνωσή του ο ΠΑΣΥΦ επαναλαμβάνει τη θέση του ότι δεν είναι οι ΑΠΕ οι οποίες ευθύνονται για τα ελλείμματα της αγοράς ηλεκτρισμού αλλά μια σειρά άλλων ζητημάτων που σχετίζονται με τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς.
«Οι επιδοτήσεις και οι στρεβλώσεις δισεκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο στα ορυκτά καύσιμα δημιουργούν τα ελλείμματα και τα προβλήματα στο χώρο της ενέργειας», σημειώνει ο Σύνδεσμος, προσθέτοντας ότι εάν θέλουμε «να λυθεί το πρόβλημα θα πρέπει να αναδειχθεί η πραγματική αιτία και όχι να προσπαθούμε να παρουσιάζουμε εντέχνως εξιλαστήρια θύματα και να ανακηρύσσουμε ως αφετηρία όλων των προβλημάτων τις ΑΠΕ».
Ειδικότερα, κατά τον ΠΑΣΥΦ, πέραν από τις επιδοτήσεις στα ορυκτά καύσιμα, τα προβλήματα που επηρεάζουν την αγορά ενέργειας είναι:
- οι στρεβλώσεις στον υπολογισμό της Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ) με τον χειρισμό του Μηχανισμού Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους και Αποδεικτικών Δικαιωμάτων Ισχύος (ΑΔΙ) εκτός ΟΤΣ.
- η διοχέτευση μόνο του 40% του ΕΤΜΕΑΡ προς τις ΑΠΕ ενώ το υπόλοιπο 60% κατευθύνεται προς τα ορυκτά καύσιμα και τις ΣΥΘΥΑ.
- η αδιαφάνεια γενικότερα των επιδοτήσεων των ορυκτών καύσιμων
«Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ορυκτά καύσιμα για το 2011 θα εισπράξουν επιδοτήσεις (ΑΔΙ + ΜΜΚ + ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ σε νησιά) πάνω από 1,3 δις ευρώ όταν η συνολική είσπραξη των ΑΠΕ (υδροηλεκτρικά, αιολικά, βιομάζα, φωτοβολταϊκά) είναι μόλις περί τα 650 εκατομμύρια ευρώ», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Παράλληλα, σχολιάζοντας πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά μέτρα αναδρομικής ισχύος για τις ΑΠΕ εκφράζει την πεποίθηση ότι οποιαδήποτε απόπειρα για πιθανή παρέμβαση αναδρομικά αλλά και για μελλοντικές επενδύσεις ΑΠΕ θα επιφέρει απομάκρυνση κάθε ξένου η εγχωρίου επενδυτή εξαιτίας του κλίματος ανασφάλειας και έλλειψης εμπιστοσύνης που θα δημιουργηθεί.
Οι προτάσσεις του ΠΑΣΥΦ για επιπλέον ενίσχυση του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ είναι:
1) τέλος λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής
2) κατάργηση των ΑΔΙ- ΜΜΚ και επανεξέταση ποια και εάν θα πρέπει να μείνουν