Γερμανία-Φ/β: 54% μείωση του τζίρου - 40% αύξηση της συμμετοχής στην ηλεκτροπαραγωγή
Για μείωση του τζίρου κατά 54% παραπονιούνται οι Γερμανοί κατασκευαστές φωτοβολταϊκών κατά το πρώτο τετράμηνο του 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή σύμφωνα με ανακοίνωση του συνδέσμου τους είναι ότι μειώθηκαν κατά 60% οι παραγγελίες από τις χώρες της Ασίας.
Παρόλ’αυτά η Γερμανία εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά φωτοβολταϊκών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος, Peter Altmaier, αναμένεται στο μεταξύ να προστεθούν πολύ σύντομα νέες φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις στο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας, καθώς οι ενδιαφερόμενοι θα τρέξουν να προλάβουν την επιβολή του νέου σχήματος των feed-in-tariff, που θα αφήσει απ’ έξω τις νέες μονάδες φωτοβολταϊκών, με αποτέλεσμα η Γερμανία από τις αρχές του 2014 να επιτύχει πολύ νωρίτερα τον στόχο της των 52 GW.
Μόλις η Γερμανία «κλείσει» στα 52 GW θα περάσει στην συνέχεια σε ένα διαφορετικό τρόπο τιμολόγησης των φωτοβολταϊκών, ο οποίος ακόμη δεν έχει γίνει γνωστός.
Σημειώνεται ότι σήμερα η εγκατεστημένη ισχύς στην Γερμανία ανέρχεται στα 28 GW, εκ των οποίων τα 7.5 GW προστέθηκαν μέσα στο 2011.
Τον Μάιο, τέλος, τα φωτοβολταϊκά συνεισέφεραν κατά 10% στην συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, καταγράφοντας αύξηση κατά 40% σε σχέση με πέρυσι.
Η παρατεταμένη ηλιοφάνεια φέτος την άνοιξη συνέβαλε κυρίως σε αυτό.