Δίκτυο κατά των βιομηχανικών ΑΠΕ στην Κρήτη
Κατά της δημιουργίας εταιριών λαϊκής βάσης ως μέσο λύσης του προβλήματος της ανεξέλεγκτης ανεξέλεγκτης εξάπλωσης των Βιομηχανικών Σταθμών αιολικής και ηλιακής ενέργειας τάσσεται το Παγκρήτιο Δίκτυο Αγώνα κατά των βιομηχανικών ΑΠΕ.
Σημειώνεται ότι προ ημερών, ο Περιφερειάρχης Κρήτης δήλωσε ότι προτίθεται να προωθήσει από κοινού με την Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα και τη ΔΕΗ σχέδιο δημιουργίας εταιρίας λαϊκής βάσης για την εκμετάλλευση των ΑΠΕ στο νησί της Κρήτης.
«Μια τέτοια προοπτική, αν μπορέσει να περπατήσει σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, ακόμα κι αν δεν οδηγήσει τις εταιρείες αυτές στη γνωστή πορεία προς το χρηματιστήριο και την εξαγορά τους -όπως έχει ήδη συμβεί με άλλες τέτοιες εταιρείες στην Κρήτη-, το μόνο πρόβλημα που πρόκειται να λύσει είναι η συμμετοχή της αυτοδιοίκησης στα κέρδη των επιχειρηματικών ΑΠΕ, με αντάλλαγμα ακόμα μεγαλύτερης έκτασης καταστροφή παραγωγικών δραστηριοτήτων και του περιβάλλοντος», επισημαίνει το δίκτυο.
Σε αυτό το πλαίσιο, το δίκτυο ζητά:
- Να μη δοθεί θετική γνωμοδότηση για καμιά εγκατάσταση ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας, τα Δημοτικά Συμβούλια και το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης.
- Να μην υποδείξει κανένας Δήμαρχος χώρους για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών του προγράμματος «Ήλιος».
- Να ανακληθούν όλες οι άδειες παραγωγής που έχουν δοθεί από τη ΡΑΕ για ενεργειακά έργα ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας.