Β.Ζαγοράκης: Μαθήματα Δημοκρατίας… με αφορμή τα φωτοβολταϊκά
Καταρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον υφΠΕΚΑ γιατί με δικαίωσε με τον καλύτερο τρόπο, ασχέτως αν θα προτιμούσα να μην το είχε κάνει. Πάει πλέον αρκετός καιρός (επί υπουργίας Μανιάτη) που σε άλλο άρθρο μου με τίτλο «Η θεωρία του οργανωμένου Μπάχαλου ... και τα αγροτικά φωτοβολταϊκά» προσπάθησα να εξηγήσω τι πραγματικά κρυβόταν πίσω από την φαινομενικά φίλο-αγροτική πολιτική του Υπουργείου.
Ο στόχος δεν ήταν άλλος από την μείωση του feed in tariff για μελλοντικές επενδύσεις φωτοβολταϊκών.
Τελικά όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για το Υπουργείο. Ο νέος υφΠΕΚΑ ο κος Ασημάκης Παπαγεωργίου ανέλαβε να τελειώσει τη δουλειά. Έπρεπε να μειωθούν δραστικά οι απολαβές και των υφισταμένων επενδύσεων.
Η αντιμετώπιση δεν είναι απλά «εχθρική» όπως πολλοί ατυχώς γράφουν, είναι δολοφονική. Στα μάτια του Υπουργείου οι επενδυτές που εμπιστεύτηκαν το Ελληνικό Δημόσιο, είναι κάτι αντίστοιχο με τζογαδόρους ή ακόμα εμπόρους όπλων και ναρκωτικών. Το είδος πρέπει να εξαλειφθεί.
Η φημολογούμενη «εισφορά των Φ/Β» κρεμόταν σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κεφάλι του κλάδου από τις αρχές Αυγούστου. Τα σενάρια έδιναν και έπαιρναν αλλά τα νούμερα που διέρρεαν εντέχνως από το Υπουργείο ΠΕΚΑ ήταν πιο ευκολοχώνευτα και δικαιοφανή αφού έλεγαν ότι το μέγιστο της εισφοράς δεν θα ξεπερνά σε καμιά περίπτωση το 20% (το οποίο μάλιστα θα αφορούσε τις επενδύσεις που έτυχαν επιδότησης) και ότι θα ήταν κλιμακούμενη με βάση το feed in tariff που έχει κλειδώσει ο καθένας. Θα μου πείτε, θα συμφωνούσες με αυτό; Δεν θα ήταν και αυτό ακόμα άδικο; Προφανώς θα ήταν άδικο. Αλλά δεν διεκδικώ να μου φερθούν πιο δίκαια από τον συνταξιούχο, τον εκπαιδευτικό, τον ένστολο και όλους τους Έλληνες που υποφέρουν από άδικα και πολύ φοβάμαι αναποτελεσματικά μέτρα. Αλλά ως εκεί. Η ασυνέπεια και η μικρο-απατεωνιά του Κράτους από την δολοφονία απέχουν έτη φωτός.
Και στο κάτω-κάτω θα έφερνε τα μέτρα στη Βουλή για ψήφιση. Όμως δεν το έκανε αυτό. Πέρασε και ο Σεπτέμβρης, πέρασε και ο Οκτώβρης και ο κ Παπαγεωργίου απλά περίμενε την κατάλληλη στιγμή. Την στιγμή δηλ. που η Βουλή ανήμπορη να συζητήσει, ούτε καν σαν μια μικρή αναφορά τα άδικα και δολοφονικά μέτρα για τον κλάδο των Φ/Β, θα αναγκάζονταν να τα ψηφίσει μόνο και μόνο γιατί ήταν επισυναπτόμενα στο περιβόητο «Πολυνομοσχέδιο» που ψηφίστηκε υπό την απειλή της χρεωκοπίας της χώρας. Τέτοια δημοκρατία να την χαίρονται…
Στο «Πολυνομοσχέδιο» υπήρχαν αναγκαστικά τα μέτρα που υπέδειξε η Τρόικα. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είπε ευθαρσώς αναφερόμενος σε αυτά τα μέτρα (περικοπές συντάξεων, μισθών κτλ) ότι είναι άδικα αλλά δυστυχώς απαραίτητα. Όμως τα μέτρα που χωρίς καμιά προειδοποίηση ή συζήτηση με τους φορείς του χώρου, εισηγήθηκε ο υφΠΕΚΑ για τα Φ/Β δεν τα ζήτησε καμιά Τρόικα. Αντιθέτως μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επιστήσει την προσοχή του Υπουργείου ΠΕΚΑ στον να μην πάρει μέτρα αναδρομικού χαρακτήρα για τους επενδυτές φωτοβολταϊκών.
Χαρακτηριστικός είναι και ο εμπαιγμός του υφΠΕΚΑ προς όλους μας, όταν μέσα σε μια μόλις μέρα προκλήθηκαν σφοδρές αντιδράσεις από παντού για τις προτεινόμενες ρυθμίσεις. Εδώ να σημειώσουμε ότι ακόμα και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής κατακεραύνωσε τα μέτρα που μεταξύ άλλων τα χαρακτήρισε ως «ατεκμηρίωτη φορολογική επιβάρυνση» ενώ παράλληλα άφηνε σαφείς αιχμές περί αντι-συνταγματικότητας . Τότε είδαμε και την «φιλεύσπλαχνη» πλευρά του κ Παπαγεωργίου, βέβαια έκανε το 35% ->30%, το 29% -> 27% και βεβαίως έβαλε επιπλέον 10% εισφορά και σε όλες τις υπόλοιπες ΑΠΕ. Μάλιστα, μεγάλη μεταστροφή... Δεν πυροβόλησε στην καρδιά, πυροβόλησε στο κεφάλι.
Μιλάμε για μαζική δολοφονία ενός κλάδου με χιλιάδες εργαζομένους, με Ελληνική βιομηχανία και με χιλιάδες επενδυτές. Επενδυτές από αυτούς που ευαγγελίζεται ότι θα φέρει στη χώρα η κυβέρνηση και που προς το παρόν στριμώχνονται όλοι στην πόρτα της εξόδου αηδιασμένοι από την κοροϊδία που υφίστανται. Απλά τώρα μαζί με τους ξένους επενδυτές που φύγαν πρώτοι, θα φύγουν και όσοι από εμάς έχουν την δυνατότητα. Αφού δυστυχώς δεν μπορούμε να χτίσουμε στην πατρίδα μας ένα αξιόπιστο Κράτος με μια σταθερή στρατηγική, αναγκαζόμαστε να το αναζητήσουμε στο εξωτερικό.
Διαβάζω τα σχόλια πολλών που αναφέρονται ειρωνικά σε «φωστήρες του ΥΠΕΚΑ» και άλλα τέτοια. Η άποψη μου δεν ήταν και δεν είναι αυτή. Κύριοι, τους αδικείτε. Υπάρχει σχέδιο το οποίο και ακολουθούν με θρησκευτική ευλάβεια. Ολόκληρη η αγορά ΑΠΕ βοούσε εδώ και καιρό ότι είναι αδύνατον να κατηγορούνται οι ΑΠΕ και ειδικότερα τα Φ/Β για το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ την στιγμή που από το τέλος ΑΠΕ πληρώνονται σκανδαλωδώς, μεγάλες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν εισαγόμενο Φυσικό Αέριο. Γιατί; Γιατί απλούστατα δεν είναι ΑΠΕ το Φυσικό Αέριο.
Καληνύχτα σε όλους
Βαγγέλης Ζαγοράκης
ENDERGY