Προτάσεις για μία "πράσινη" Θεσσαλονίκη από την Ελληνίδα αντιδήμαρχο της Βιέννης

Προτάσεις για μία "πράσινη" Θεσσαλονίκη από την Ελληνίδα αντιδήμαρχο της Βιέννης

Προτάσεις για μία "πράσινη" Θεσσαλονίκη από την Ελληνίδα αντιδήμαρχο της Βιέννης
28 05 2013 | 14:23

Οραματίζεται μια Θεσσαλονίκη με πεζοδρομημένη την παραλιακή λεωφόρο, με ενιαίους χώρους πρασίνου και με την πλειονότητα των κατοίκων της να χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και το ποδήλατο.

Προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη στα πρότυπα της Βιέννης, της πόλης που έχει αναδειχθεί με την υψηλότερη ποιότητα ζωής στην Ευρώπη, καταθέτει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η ελληνικής καταγωγής αντιδήμαρχος Βιέννης Μαρία Βασιλάκου, η οποία συμμετείχε σε ανοιχτή συζήτηση που διοργανώθηκε από το Δίκτυο Ελληνικών Πράσινων Πόλεων και το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ.

“Αν και στη Θεσσαλονίκη παρατήρησα πολλές βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια, εντούτοις το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει έντονο. Αντίθετα, στη Βιέννη, το 39% των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και το 7% με ποδήλατο, μέσο που μπορεί άνετα να 'υιοθετηθεί' σε μια φοιτητούπολη, όπως η Θεσσαλονίκη” λέει η κ. Βασιλάκου.

Άλλωστε, το έντονο κυκλοφοριακό συμβάλλει, όπως υποστηρίζει, στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και γι΄αυτό θα πρέπει η πολιτεία να υποστηρίζει τις μετακινήσεις με ΜΜΜ.

“Για παράδειγμα, στη Βιέννη, όπου όμως υπάρχει μετρό και τραμ, η ετήσια κάρτα απεριόριστων διαδρομών για όλα τα μέσα στοιχίζει 365 ευρώ, δηλαδή ένα ευρώ την μέρα” εξηγεί, σημειώνοντας ότι η μείωση της τιμής της κάρτας ανέβασε κατά 2%, σε δύο χρόνια, το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ και μείωσε κατά 100.000 τον αριθμό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνταν για τις καθημερινές μετακινήσεις.

“Επιπλέον, η Θεσσαλονίκη έχει μια πανέμορφη προκυμαία και θα ήταν υπέροχο να μπορούσε να γίνει πεζόδρομος ώστε να απολαμβάνουν όλοι τη θέα στη θάλασσα χωρίς να παρεμβάλλονται αυτοκίνητα. Αυτό θα ήταν ένα ενδιαφέρον όραμα για την πόλη” προσθέτει η κ. Βασιλάκου.

Παραγωγή λαχανικών μέσα στην πόλη της Βιέννης! Το αστικό πράσινο είναι, επίσης, σημαντικό για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων μιας μεγαλούπολης και, κυρίως, οι ενιαίοι χώροι πρασίνου γιατί, όπως υπογραμμίζει η αντιδήμαρχος Βιέννης, “είναι βασικό να μην χρειάζεται ο πεζός να διασχίσει δρόμο”.

“Οι ελεύθεροι αστικοί χώροι πρέπει να είναι συνδεδεμένοι είτε με δρομάκια, είτε με πεζόδρομους και όχι αποκομμένοι, προκειμένου να ωθούν στην πεζή μετακίνηση, συντελώντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, αλλά και της ασφάλειας”.

Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, ότι η Βιέννη καλύπτει το 100% των αναγκών της σε ντομάτες, αγγούρια και πιπεριές από καλλιέργειες που βρίσκονται ενταγμένες μέσα στην πόλη και "όχι έξω απ΄ αυτήν, στα περίχωρα" συμπληρώνει η αντιδήμαρχος.

Σημαντικό κεφάλαιο για τις “πράσινες” πόλεις είναι για την κ. Βασιλάκου η διαχείριση των απορριμμάτων και η "στροφή" στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ειδικά της ηλιακής, που ειδικά στην Ελλάδα, όπου ξοδεύονται δισεκατομμύρια στις εισαγωγές πετρελαίου, θα μπορούσε να συντελέσει στην κάλυψη μέρους των ενεργειακών της αναγκών.

Όσον αφορά την κοινωνική πολιτική, στη Βιέννη πάνω από το 60% των κατοίκων ζει σε επιδοτούμενες ή δημοτικές κατοικίες και το 98% των θέσεων σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία καλύπτονται δωρεάν.

Αναφερόμενη σε φαινόμενα ρατσισμού στην Αυστρία, η κ. Βασιλάκου, η οποία ζει στην χώρα τα τελευταία 27 χρόνια, τονίζει ότι οι νεότερες γενιές δείχνουν να τον ξεπερνούν, αδιαφορώντας για την καταγωγή των συμπολιτών τους. Σχολιάζοντας δε την πρόσφατη "Γιορτή της χαράς", που έγινε στην κεντρική Πλατεία των Ηρώων, στη Βιέννη, για τον εορτασμό της επετείου από τη συντριβή της ναζιστικής Γερμανίας και την απελευθέρωση της Ευρώπης από το ναζισμό, με το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τόνισε ότι “ανακτήθηκε από τους δημοκράτες μια ιστορικής σημασίας πλατεία”.

“Μέχρι πέρυσι, ακροδεξιές δυνάμεις πήγαιναν και κλαψούριζαν για το τέλος του β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αλλά φέτος, για πρώτη φορά, την κάναμε δικιά μας” κατέληξε.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM