Ώθηση στη βιομάζα δίνει η Σερβία

Ώθηση στη βιομάζα δίνει η Σερβία

Ώθηση στη βιομάζα δίνει η Σερβία
30 09 2014 | 13:07

Η Σερβία προσδοκά να καλύψει τις ανάγκες της σε ηλεκτρισμό κατά 27% μέσω των ΑΠΕ ως το 2020, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Ενέργειας.

Η κυβέρνηση εντοπίζει τις μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης στην βιομάζα και στα βιοκαύσιμα, τα οποία μπορούν να φτάσουν στο 61% της ανανεώσιμης ισχύος. Στα πλαίσια αυτά, σχεδιάζεται πρόγραμμα μέσω του οποίου η χρήση βιοκαυσίμων στην κάθε περιφέρεια θα φτάσει το 10% ως το 2020, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί και μια νέα αγορά βιομάζας.

Το δυναμικό των ΑΠΕ υπολογίζεται συνολικά σε 5,6 εκατ. τόνους πετρελαίου ετησίως, εκ των οποίων τα 3,4 εκατ. αφορούν τη βιομάζα, το 1,7 εκατ. τα υδροηλεκτρικά, το 0,2 την γεωθερμία και τα φωτοβολταϊκά, το 0,1 τα αιολικά και το 0,04 τα απορρίμματα.

Στο μεταξύ, ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο πρόγραμμα για την άρση των εμποδίων προς την δημιουργία μιας αγοράς βιομάζας, με την συμμετοχή των υπουργείων Ενέργειας και Γεωργίας. Η διάρκειά του θα είναι τετραετής και το ύψος του θα φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να στηριχθούν οι επενδυτές ώστε να υλοποιήσουν μονάδες βιομάζας και στα πλαίσια αυτά η κυβέρνηση θα προσφέρει έξι δάνεια. Η υποβολή των επενδυτικών σχεδίων θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2015.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM