Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις αμφισβητούν τις πράσινες δεσμεύσεις της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Οι ευρωπαϊκές οικολογικές οργανώσεις εξέφρασαν αμφιβολίες σήμερα όσον αφορά τις δεσμεύσεις της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον τομέα του περιβάλλοντος, ενώ θεωρούν λάθος την συγχώνευση των χαρτοφυλακίων ενέργειας και κλιματικής αλλαγής, που τελικά ανέλαβε ο Ισπανός Μιγκέλ Άριας Κανιέτε, ως επίτροπος.
Πιο αναλυτικά, οι οργανώσεις WWF Ευρώπης, Greenpeace και Φίλοι της Γης εξέφρασαν έντονες επιφυλάξεις για την απόφαση του νέου προέδρου της Κομισιόν Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ να συγχωνεύσει τα χαρτοφυλάκια του Κλίματος και της Ενέργειας και να αναθέσει αυτά τα καθήκοντα στον πρώην υπουργό Γεωργίας της Ισπανίας.
Ο Κανιέτε, που δήλωσε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ότι διακρατεί μετοχές δύο πετρελαϊκών εταιρειών, «θα πρέπει να επιλύσει τις συγκρούσεις συμφερόντων και να βελτιώσει τον απολογισμό του σε ό,τι αφορά το περιβάλλον σε σχέση με την εποχή που ήταν υπουργός, προκειμένου να αποδείξει ότι βρίσκεται στο ύψος των περιστάσεων» επισήμανε η Μάχη Σιδερίδου της ευρωπαϊκής Greenpeace.
Για τις 3 οργανώσεις η μπάλα βρίσκεται στο γήπεδο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που μπορεί να επιλέξει να αμφισβητήσει τον διορισμό επιτρόπων που έχουν ορισθεί στο πλαίσιο των συνεδριάσεων που θα πραγματοποιήσει.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πολιτική ομάδα των Ευρωπαίων Πράσινων στο ΕΚ επανέλαβε τις επικρίσεις της, εκφράζοντας φόβους ότι η δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου που θα συνέδεε το Κλίμα με την Ενέργεια «βλάπτει τη δέσμευση της ΕΕ» για την αντιμετώπιση της επείγουσας κλιματολογικής κατάστασης.
«Το ίδιο ισχύει» για τη συγχώνευση των χαρτοφυλακίων Αλιείας και Περιβάλλοντος, που ανατέθηκαν στον Μαλτέζο Καρμένου Βέλα, προσέθεσε η ομάδα σε μια ανακοίνωση.
«Είναι λυπηρό που για πρώτη φορά εδώ και 25 χρόνια, το Περιβάλλον δεν έχει έναν αφοσιωμένο Επίτροπο» κατήγγειλε επίσης ο Τόνι Λονγκ, διευθυντής της WWF Ευρώπης.