«Όχι» από Ελλάδα στους δασμούς στα κινεζικά φωτοβολταϊκά
(update) Οι καλές σχέσεις που έχει δρομολογήσει η χώρα μας με την Κίνα αλλά και η ανάγκη αποτροπής της κατάρρευσης της αγοράς φωτοβολταϊκών αποτέλεσαν τους βασικούς λόγους για τους οποίους η Ελλάδα ψήφισε κατά της επιβολής δασμών στα κινεζικά φωτοβολταϊκά, στην ψηφοφορία που διεξήχθη προ ημερών.
Η Ελλάδα, όπως όλες οι χώρες της ΕΕ, συμμετέχουν στην Επιτροπή η οποία είναι αρμόδια για την εξέταση τέτοιων θεμάτων. Στις 24 Μαΐου ήταν η καταληκτική ημερομηνία προκειμένου τα κράτη – μέλη να καταθέσουν (στο πλαίσιο της εν λόγω επιτροπής) τις απόψεις τους. Είχε προηγηθεί στις 15 Μαΐου συζήτηση, με φυσική παρουσία των μελών.
Κατά την ψηφοφορία, 18 κράτη – μέλη ψήφισαν κατά, 4 υπέρ (Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και Λιθουανία) ενώ πέντε χώρες απείχαν.
Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι η Κομισιόν δεν δεσμεύεται από την απόφαση των κρατών – μελών, αλλά είναι φυσικό να την λαμβάνει υπόψιν, κυρίως όταν σε 6 μήνες θα κληθεί να αποφασίσει για τα μόνιμα πλέον μέτρα.
Όσον αφορά τα προσωρινά μέτρα, με ισχύ 2 μηνών προς το παρόν, όπως ανακοινώθηκε επισήμως από την Κομισιόν, οι εισαγωγικοί δασμοί ανέρχονται σε 11,8% και θα ισχύσουν από την Πέμπτη 6 Ιουνίου (δείτε αναλυτικά το σχετικό θέμα).