Νέο καμπανάκι Εξάρχου για «κόκκινα» δάνεια στις ΑΠΕ
Στους αντίθετους δρόμους στους οποίους έχουν κινηθεί Ελλάδα και Βουλγαρία, όσον αφορά τη διείσδυση της αποθήκευσης στο ενεργειακό σύστημα, αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της AKTOR, στη συνέντευξη Τύπου για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και την έκδοση νέου ομολογιακού δανείου από τον Όμιλο.
Όπως επισήμανε, επιδοτώντας έργα αποθήκευσης αντί για ΑΠΕ (όπως έκανε η Ελλάδα) η Βουλγαρία έχει αναπτύξει ένα αρκετά μεγάλο χαρτοφυλάκιο μπαταριών, ώστε να ελέγχει σε σημαντικό βαθμό τις χονδρεμπορικές τιμές. «Είναι μονόδρομος κάποια στιγμή να ασχοληθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το ζήτημα των μπαταριών και στην Ελλάδα, πριν οι περικοπές έχουν συγκλονιστική επιρροή στα κόκκινα δάνεια των τραπεζών. Όσο αυξάνεται το curtailment, ο κίνδυνος κόκκινων δανείων θα γίνεται όλο και πιο σοβαρός», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Οι παραπάνω εκτιμήσεις εξηγούν γιατί το νέο επενδυτικό σχέδιο της AKTOR προβλέπει την επένδυση σε μπαταρίες στη Βουλγαρία. Όπως εξήγησε ο κ. Εξάρχου, πρόκειται για ένα asset που ο Όμιλος «βλέπει» ότι θα προσφέρει σημαντικά έσοδα, αντισταθμίζοντας το «ψαλίδι» στις οικονομικές εισροές του εγχώριου χαρτοφυλακίου ΑΠΕ, λόγω περικοπών.