Eurostat: 12η η Ελλάδα στο ηλεκτρικό ρεύμα κατά το β' εξάμηνο του 2025 - Διατηρεί τα πρωτεία στην ενεργειακή φτώχεια
Στη 12η θέση όσον αφορά την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος βρέθηκε η Ελλάδα στο β' εξάμηνο του 2025, αν ληφθεί υπόψη και η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών της κάθε χώρας.
Αυτό προκύπτει από τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, βάσει των οποίων ακριβότερη αγορά ήταν η Ρουμανία, δεύτερη η Τσεχία και η τρίτη η Πολωνία. Στον αντίποδα, φθηνότερη ήταν η Μάλτα, η Ουγγαρία και η Φινλανδία.
Η μεγαλύτερη άνοδος των τιμών ρεύματος σημειώθηκε σε ετήσια βάση στη Ρουμανία με 58,6%, στην Αυστρία με 34,3% και στην Ιρλανδία με 32,7%.
Η Κύπρος είχε την εντονότερη πτώση με 14,7%, μαζί με τη Γαλλία (12,5%) και τη Δανία (11,9%).
Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι η Ελλάδα πέρυσι είχε το χειρότερο ποσοστό ενεργειακής φτώχειας πανευρωπαϊκά με 18,1% του πληθυσμού να δυσκολεύεται να θερμάνει επαρκώς την κατοικία του.
Πρόκειται για νούμερο μειωμένο σε σχέση με το 19,2% που είχε φτάσει το 2022, αλλά και πάλι κατατάσσει τη χώρα μας πρώτη στο σχετικό κατάλογο.
Τσάφος: Η χώρα μας απέχει πολύ από την κορυφή του πίνακα με το ακριβότερο ρεύμα στην Ευρώπη
Σε ανάρτηση προχώρησε ο υφυπουργός ΠΕΝ, Νίκος Τσάφος, αναφορικά με τα νέα αυτά στοιχεία για το ενεργειακό κόστος.
Όπως ανέφερε σχετικά:
"Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας για τα νοικοκυριά στην Ελλάδα ήταν 18% κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2ο εξάμηνο του 2025. Είχαμε, για δεύτερο συνεχόμενο εξάμηνο, την 10η χαμηλότερη τιμή σε όλη την ΕΕ.
Ακόμα και με όρους αγοραστικής δύναμης, η Ελλάδα είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και με (οριακά) φθηνότερη τιμή από χώρες όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία, που συχνά αναφέρονται στο δημόσιο διάλογο ως παραδείγματα προς μίμηση.
Η προσπάθεια για χαμηλότερες τιμές συνεχίζεται. Αλλά τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα – και παρά τα όσα ακούγονται κατά καιρούς, η χώρα μας απέχει πολύ από την κορυφή του πίνακα με το ακριβότερο ρεύμα στην Ευρώπη".
