Εναλλακτικό μοντέλο χρηματοδότησης των ΑΠΕ προωθείται στη Γερμανία

Εναλλακτικό μοντέλο χρηματοδότησης των ΑΠΕ προωθείται στη Γερμανία

Εναλλακτικό μοντέλο χρηματοδότησης των ΑΠΕ προωθείται στη Γερμανία
12 09 2012 | 15:57

Όλο και πιο έντονα εκφράζονται το τελευταίο διάστημα στη Γερμανία αιτήματα για θέσπιση μηχανισμού υποχρεωτικής ποσόστωσης “quota” για τη χρηματοδότηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στη χώρα, με το κρατίδιο της Σαξωνίας να πρωτοστατεί σε αυτό το «κίνημα».

Μάλιστα, προ ημερών το κρατίδιο, υπό τον υπουργό Οικονομίας Sven Morlok, από το Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα, παρουσίασε έκθεση η οποία περιελάμβανε τις βασικές παραμέτρους του εναλλακτικού αυτού μοντέλου χρηματοδότησης για τις ΑΠΕ.

Μεταξύ των συντακτών της μελέτης, η οποία παρουσιάζει το μηχανισμό των ποσοστώσεων ως την ιδανική λύση, είναι ο Justus Haucap, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ντίσελντορφ και πρόεδρος της Επιτροπής Μονοπωλίων.

Κατά την παρουσίαση, οι συντάκτες της έκθεσης επεσήμαναν ότι η δημιουργία ενός μοντέλου ποσόστωσης είναι απαραίτητη, αντί για το ισχύον σύστημα των feed in tariffs. Σύμφωνα με τους ίδιους, το συγκεκριμένο σύστημα πρέπει να εισαχθεί το 2015 και στη συνέχεια να αυξάνεται σταθερά, σύμφωνα με τους στόχους της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης. Επιπλέον, θα πρέπει οι ποσοστώσεις να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης όπως τα πιστοποιητικά  CO2.

Βάσει της έκθεσης, η τεχνολογία η οποία θα πρέπει να ενθαρρύνεται ιδιαίτερα είναι τα φωτοβολταϊκά ενώ ο στόχος της αλλαγής από το σύστημα feed in tariffs στο σύστημα των quota είναι να μειωθεί το συνολικό κόστος για την ανάπτυξη των ΑΠΕ.

Πάντως, σύμφωνα με πρόσφατη επίσημη έκθεση του Γερμανικού Κέντρου ΑΠΕ, το σύστημα feed in tariff είναι εκείνο το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχημένη ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη έκθεση παρατίθενται αναλύσεις οι οποίες αποδεικνύουν ότι το σύστημα αποζημίωσης των ΑΠΕ μέσω ταριφών είναι το πλέον αποδοτικό συγκριτικά με την εναλλακτική πρόταση των quota.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM