Καθορίστηκε από το ΥΠΕΝ ο τρόπος κατανομής των δικαιωμάτων εκπομπών για το 2026 - Το 32,52% στα ταμεία του ΕΛΑΠΕ, 20,18% στο ΤΕΜ

Καθορίστηκε από το ΥΠΕΝ η κατανομή των δικαιωμάτων εκπομπών για το 2026 - Το 32,52% στα ταμεία του ΕΛΑΠΕ, 20,18% στο ΤΕΜ

Καθορίστηκε από το ΥΠΕΝ ο τρόπος κατανομής των δικαιωμάτων εκπομπών για το 2026 - Το 32,52% στα ταμεία του ΕΛΑΠΕ, 20,18% στο ΤΕΜ
25 06 2026 | 11:41

Τον τρόπο κατανομής των εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2026 καθόρισε με απόφασή του το ΥΠΕΝ.

Σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, στον ΔΑΠΕΕΠ διατίθενται 3 εκατ. ευρώ, για τη διαχείριση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου.

Τα υπόλοιπα κατανέμονται ως εξής:

  • το 32,52% θα διατεθεί στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ 
  • το 20,18% θα διοχετευθεί στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης
  • το 26,53% διατίθεται για να καλύψει τις ανάγκες ενίσχυσης βιομηχανιών και επιχειρήσεων που εκτίθενται σε κίνδυνο διαρροής άνθρακα
  • το 2,57% θα λάβει ο ΟΦΥΚΕΠΑ για τους σκοπούς, τη λειτουργία και τις δράσεις του, που αφορούν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τη διαχείριση των υδάτινων πόρων κ.α..
  • το 2,7% κατευθύνεται για τη χρηματοδότηση και προώθηση έργων ηλεκτροκίνησης
  • το 4,37% θα διατεθεί στο Πράσινο Ταμείο, για τη χρηματοδότηση έργων για την προστασία, διατήρηση και βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των επιλέξιμων δαπανών του Ταμείου.
  • Το 2% στην ΕΔΕΥΕΠ
  • το 0,12% στην ΕΑΓΜΕ και
  • ποσοστό 1,78% θα λάβει το ΥΠΕΝ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM