Καθορίστηκε από το ΥΠΕΝ η κατανομή των δικαιωμάτων εκπομπών για το 2026 - Το 32,52% στα ταμεία του ΕΛΑΠΕ, 20,18% στο ΤΕΜ
Τον τρόπο κατανομής των εσόδων από πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2026 καθόρισε με απόφασή του το ΥΠΕΝ.
Σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, στον ΔΑΠΕΕΠ διατίθενται 3 εκατ. ευρώ, για τη διαχείριση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου.
Τα υπόλοιπα κατανέμονται ως εξής:
- το 32,52% θα διατεθεί στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ
- το 20,18% θα διοχετευθεί στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης
- το 26,53% διατίθεται για να καλύψει τις ανάγκες ενίσχυσης βιομηχανιών και επιχειρήσεων που εκτίθενται σε κίνδυνο διαρροής άνθρακα
- το 2,57% θα λάβει ο ΟΦΥΚΕΠΑ για τους σκοπούς, τη λειτουργία και τις δράσεις του, που αφορούν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τη διαχείριση των υδάτινων πόρων κ.α..
- το 2,7% κατευθύνεται για τη χρηματοδότηση και προώθηση έργων ηλεκτροκίνησης
- το 4,37% θα διατεθεί στο Πράσινο Ταμείο, για τη χρηματοδότηση έργων για την προστασία, διατήρηση και βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος, στο πλαίσιο των επιλέξιμων δαπανών του Ταμείου.
- Το 2% στην ΕΔΕΥΕΠ
- το 0,12% στην ΕΑΓΜΕ και
- ποσοστό 1,78% θα λάβει το ΥΠΕΝ
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ
NEWSROOM