Γ.Μανιάτης: Ιδανικά για έξυπνα δίκτυα τα ελληνικά νησιά

Γ.Μανιάτης: Ιδανικά για έξυπνα δίκτυα τα ελληνικά νησιά

Γ.Μανιάτης: Ιδανικά για έξυπνα δίκτυα τα ελληνικά νησιά
24 11 2011 | 14:04

Την ανάγκη ανάπτυξης και εφαρμογής έξυπνων δικτύων στα ελληνικά νησιά τόνισε σε μήνυμα του ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης στα πλαίσια της παρουσίασης του προγράμματος «Έξυπνα Δίκτυα σε 5 νησιά του Αιγαίου», που αφορά σε πρώτη φάση τις τεχνικές μελέτες στα νησιά Λέσβο, Λήμνο, Μήλο, Κύθνο και Σαντορίνη και κατόπιν την υλοποίηση επένδυσης ύψους άνω των 40 εκ.€.

Όπως σημείωσε ο κ. Μανιάτης, τα νησιά, λόγω των ιδιαίτερων αναγκών τους σε ενέργεια, του μοναδικού τους περιβάλλοντος και του απομονωμένου χαρακτήρα τους, είναι ιδανικά για την ανάπτυξη και εφαρμογή των έξυπνων δικτύων, πρώτα σε μικρή κλίμακα και κατόπιν την προσαρμοσμένη επανάληψη σε ευρύτερα δίκτυα.

«Η ανάπτυξη των έξυπνων δικτύων στα ελληνικά νησιά είναι σημαντική για εμάς για λόγους περιβαλλοντικούς και στρατηγικούς σε θέματα ενέργειας, καθώς επίσης για λόγους απασχόλησης και τεχνολογίας», τόνισε ο Γ.Μανιάτης, προσθέτοντας ότι από υπολογισμούς εκτιμάται ότι τα έξυπνα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 στην ΕΕ κατά 9% και την ετήσια κατανάλωση ενέργειας των νοικοκυριών κατά 10%.

Παράλληλα, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ επεσήμανε ότι η ανάπτυξη των έξυπνων δικτύων πρέπει να ενσωματώνει τις τεχνολογίες, την αγορά, τις εμπορικές παραμέτρους, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, το κανονιστικό πλαίσιο, την τυποποίηση, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας, αλλά και τις απαιτήσεις της κοινωνίας και τις πολιτικές κατευθύνσεις.

Τέλος, ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε στο έργο «Πράσινο Νησί – Αϊ Στράτης», επισημαίνοντας ότι στόχος είναι το 100% -και όχι λιγότερο από 85%- της ετήσιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας να καλύπτεται από ΑΠΕ, υποκαθιστώντας την παραγωγή του υφιστάμενου τοπικού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής

Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός, στο νησί επίσης προβλέπεται η δημιουργία της βασικής υποδομής για τη χρήση υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Το ηλεκτρικό δίκτυο του νησιού θα γίνει «εξυπνότερο» με την εγκατάσταση δικτύου επικοινωνίας, μέτρησης και διαχείρισης των μονάδων παραγωγής, αποθήκευσης, ενώ μετά από πρόταση του ΚΑΠΕ στην ΔΕΗ, εξετάζεται η επέκταση της εγκατάστασης Ηλεκτρονικών Μετρητών και του δικτύου τηλεμέτρησης και στον Αγ. Ευστράτιο ως μέρος έργου ΕΣΠΑ της ΔΕΗ στο Νομό Λέσβου.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM