Σταμπολής: Οι ΑΠΕ θα υπερισχύσουν των ορυκτών καυσίμων σε βάθος 30-40 χρόνων – Ανανεώσιμες και πυρηνικά μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά
Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πορεία υλοποίησης των στόχων της ενεργειακής μετάβασης, μίλησε ο Πρόεδρος και Εκτελεστικός Διευθυντής του ΙΕΝΕ, από το περιθώριο του Power & Gas Forum.
«Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Αν εξετάσουμε το ενεργειακό ισοζύγιο σε παγκόσμιο επίπεδο, θα δούμε ότι τα τελευταία 50 χρόνια έχει υπάρξει πολύ μικρή διαφοροποίηση παρά τα δισ. δολαρίων που έχουν επενδυθεί στις ΑΠΕ».
Όπως τόνισε, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι ΑΠΕ έχουν πολύ σοβαρό ρόλο, καθώς όλες οι αναπτυσσόμενες οικονομίες βασίζονται σε αυτές.
«Ωστόσο το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και ο άνθρακας κατέχουν το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι της ενεργειακής πίτας. Άρα θα πρέπει να δούμε ρεαλιστικά το θέμα σε μακροπρόθεσμη βάση, δηλαδή να δούμε ότι συμβαδίζουν και θα συνεργάζονται όλες οι μορφές ενέργειας», υπογράμμισε, σημειώνοντας πως, οι ΑΠΕ έχουν ρόλο και θα διευρύνουν το μερίδιό τους στο μείγμα, έναντι των ορυκτών καυσίμων, αλλά αυτό θα γίνει σε ένα βάθος χρόνου, σε ορίζοντα 30-40 ετών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, σε αυτή την εξίσωση έχουν θέση και τα πυρηνικά. «Ας μην ξεχνάμε ότι όλο το σύστημα σιγά σιγά εξηλεκτρίζεται και καθώς συμβαίνει αυτό χρειάζονται μονάδες παραγωγής που να καλύπτουν μεγάλα φορτία και σε συνεχή, 24ωρη βάση». Πρόσθεσε πως οι ΑΠΕ θα πρέπει να συνεργάζονται με τις πυρηνικές μονάδες, για να αυξήσουν την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας. «Αυτό θα γίνει σταδιακά, δε μπορεί να γίνει βεβιασμένα, διαφορετικά θα έχουμε πολύ άσχημες επιπτώσεις στην οργάνωσης και λειτουργία της αγοράς, με υψηλές και μη ελεγχόμενες τιμές», υποστήριξε.